סדנאות בישול טבעוניות

מלאכת הבישול הפכה בשנים האחרונות ממקצוע קשה של אנשי כפיים או סתם מטלת בית סיזיפית, לפעולה שיש איתה הילה של ממש – תכניות בישול מציפות את ערוצי הטלוויזיה, שפים הפכו לכוכבים, ובתכניות הריאליטי בשלנים רציניים מתחרים על הכנת קינוחים וירטואוזיים וביסים מושלמים. כך שלא מפתיע לגלות שהחדווה והתשוקה למלאכת הבישול מדביקות יותר ויותר ישראלים – גם כאלה שלא ממש גדלו בין הסירים של אמא או שעד לאחרונה לא ידעו להכין שום דבר מסובך יותר מאורז לבן.

עם העלייה בהתעניינות בעשייה הקולינארית החלו לקום מרכזי אוכל, בתי ספר וחנויות מקצועיות, שעורכים בתחומם סדנאות בישול – הן לאוהבי בישול מושבעים שרוצים להרחיב אופקים והן לאלה שעושים את צעדיהם הראשונים במטבח. בהתחלה היו אלה אין ספור סדנאות סושי, ומשם המשיכו הסדנאות לטייל על גבי הגלובוס – מאיטליה ועד מקסיקו. סדנאות הוקדשו לחגים ומועדים מיוחדים, ובהמשך נולדו סדנאות בישול עדתי מכל הסוגים והמינים.

סדנאות בישול
סדנאות בישול טבעוניות

כשכבר חשבנו שאין יותר מה לחדש בתחום – הגיע תורן של סדנאות בישול עם אג'נדה. סדנאות אורגניות וסדנאות ירוקות, סדנאות בריאותיות ומה שנראה כמו הלהיט החם של השנה – סדנאות בישול טבעוניות. במקביל למגמה הטבעונית ההולכת ומתפתחת, שכוללת הכנסת מנות טבעוניות למסעדות, ארוחות על טהרת הצומח במסעדות שף מובילות, פאנלים של יועצים לתזונה וקולינאריה טבעונית ועוד – החל ביקוש גדול לסדנאות בישול, שילמדו את הטבעוני המתחיל (וגם הוותיק) איך להכין אוכל טעים, קליל, מהיר הכנה, זמין, טעים וצבעוני, ממגוון מרתק של חומרי גלם מן הצומח בלבד.

אחת ממובילות המגמה ומנחת סדנאות בישול טבעוניות היא אורי שביט, בעלת הבלוג "טבעוניות נהנות יותר", שמכנה את הסדנאות שלה "ג'ם סשן" – סדנאות אלתור, המתבססות על חומרי גלם מתחלפים בהתאם למצאי, לחשק ולעונה. היא מכינה עם המשתתפים שפע של מתכונים – ממרחים טבעוניים, מנות ראשונות ועיקריות, מאפים טבעוניים וכמובן גם קינוחים ומתוקים על טהרת הצומח. העניין כאן הוא לאו דווקא המתכונים עצמם, אלא בעיקר המבט החדש ומעורר ההשראה על הבישול הטבעוני, שהוא לא רק מוסרי, בריא וסביבתי יותר – אלא גם מעורר חשק, סקסי וטעים.

לבלוג של אורי שביט – טבעוניות נהנות יותר

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות