סוגים שונים של פוליש

פוליש לרצפה יכול להיעשות כחלק מניקיון כללי ויסודי של הבית, לפני כניסה לבית חדש או משופץ, או כפעולה שמוזמנת ומתבצעת כשלעצמה, במנותק מהניקיון. על מנת לוודא כי הפוליש יתבצע באופן מקצועי, מושכל וזהיר, שבו מתאימים את החומר הייעודי לסוג הרצפה שאליה הוא מיועד, וכדי שהעבודה תתבצע באופן זהיר ומדויק, יש חשיבות רבה, מכרעת, לחברה שממנה מזמינים את העבודה. בחירת סוג הפוליש והמקצועיות של מבצעיו תקבע את מידת שביעות הרצון שלכם.

משך הזמן שבו יישמר אפקט הפוליש תלוי בגורמים שונים ובעיקר לנפח התנועה היומיומית על המרצפות ולאופן השמירה של הדורכים על הרצפה. חשובה, כמובן, מלאכת ההכנה היסודית לקראת הפוליש, הכוללת ליטוש המשטח לצורך העלמת שריטות וכתמים. חשיבות דומה יש לגימור- כלומר למריחת חומר איטום איכותי על מנת למנוע היווצרות כתמים ושריטות.

קיימים סוגים שונים של פוליש:

  1. פוליש ווקס – המהווה פתרון זול ומהיר , מתאים למתחמים שבהם  לא גוררים רהיטים כבדים על הרצפה וילדים קטנים לא משתוללים עליו, מבוגרים לא מסתובבים עליו באופן חופשי (בגלל סכנת החלקה!). האיכות אינה מן המשופרות בלשון המעטה והוא חשוף לשריטות ופגמים הנובעים מגרירת רהיטים וציוד כבד אחר.
  2. פוליש קריסטל-  פוליש איכותי, עמיד, לא גורם להחלקה ולא ניכרים בו כתמים ושריטות. הוא יקר ביחס לפוליש וקס אבל נחשב לאיכותי ולעמיד ממנו. חשוב להקפיד על ליטוש המרצפות לפני ביצועו. ביצוע מושלם של פוליש זה מחייב ידע מקצועי וניסיון, היות שהעבודה מתבצעת על כל אריח בנפרד. חשוב להקפיד על ניקיון בעזרת מים בלבד או, לחלופין, רק באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים שמתאימים לסוג זה. שאלו את המומחים.
  3. פוליש אקרילי- מתאים במיוחד למפעלים תעשייתיים, לבתי עסק שונים, לחדרי חשמל ועוד. הוא עמיד בפני חומרים כימיים ושריטות ואינו גורם להחלקה. הפוליש משווה לרצפה מראה מבריק. אחד היתרונות החשובים שלו הוא האפשרות לבצעו על ריצוף עשוי ממגוון חומרים כגון: משטח בטון, משטח אבן משטח PVC , על שיש, על טרווטרין ועוד.

היזהרו  מחאפרים ומנוכלים….

שרלטנים שונים עלולים לנצל את העדר הידע שלכם בפוליש ולהציע לכם מחיר שיישמע מפתה אבל מסתיר את האמת- שימוש בחומרים זולים, ביצוע רשלני של חובבניים. אחד הסימנים העשויים להעיד על מקצועיות ועל אמינות הוא רישיון עסק. דרשו לראות את רישיון העסק של החברה המועמדת לביצוע הפוליש. דרשו לראות אישורים על שימוש בחומרים איכותיים וייעודיים לכל סוג נפרד של פוליש, חומרים העומדים בתו תקן מחייב ומחמיר מטעם משרד הבריאות.

טיפ: אל תסגרו עסקה בטלפון ועמדו על כך שנציג מטעם החברה יגיע אל המקום שבו נדרש ביצוע הפוליש. חתמו על חוזה מסודר, אשר אתם מבינים ומסכימים לכל סעיפיו. בהצלחה.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות