סקירה על עבודות בתחום אחזקת מבנים

תחום אחזקת המבנים הוא תחום מתפתח אשר מבטיח לא מעט מקומות עבודה למגוון רחב של מקצועות. סקירה קצרה של מגוון העבודות האפשריות בתחום אחזקת המבנים לפניכם:

  • חשמלאי – תחום אחזקת המבנים הוא תחום אשר דורש בין היתר את העסקתו של חשמלאי מוסמך. לחשמלאי מוסמך ישנן ארבע דרגות התמחות. דרגה ראשונה היא לחשמלאי עוזר אשר רשאי לבצע עבודות חשמל אך ורק תחת פיקוחו של חשמלאי ראשי. הדרגה השנייה שייכת לחשמלאי מעשי אשר ראשי לבצע עבודות חשמל שונות במתח נמוך עד 40 אמפר. הדרגה השלישית היא של חשמלאי מוסמך אשר יכול לבצע את כל עבודות החשמל, ולבסוף מגיע חשמלאי ראשי אשר מוסמך לבצע את כל עבודות החשמל כולל עריכת תוכניות.
  • אינסטלאטור –  האינסטלאטור הוא איש המקצוע אשר אחראי על איתור נזילות, פתיחת סתימות ביוב, תיקון דודי חשמל ועוד.
  • עובד ניקיון – המקצוע המזוהה ביותר עם תחום אחזקת המבנים הוא כמובן תחום הניקיון. אין חברת אחזקה שלא מעסיקה עשרות עובדי ניקיון וזאת בשל הסיבה הפשוטה כי זוהי המטרה הראשונית בשכירת חברת אחזקת מבנים, לשמור על ניקיון הבניין.
  • צבעי –  הצבעי אחראי על ביצוע סיוד וצביעה לאחר כתמי רטיבות בעונת הגשמים למשל, ושמירה על האסתטיקה החיצונית של כל בניין.
  • מנהל חשבונות –  מדובר במקצוע הנדרש כמעט בכל בית עסק, ובמיוחד בתחום אחזקת המבנים בהם נדרשים להתעסקות שוטפת עם כספים. מנהל החשבונות אחראי, בהתאם לסיווג (סוג 1+2, סוג 3 ומנהל חשבונות מדופלם), לגבות חובות, לערוך רישומי מלאי, לדאוג לתשלום לספקים, לערוך משכורות, להנפיק חשבוניות ועוד וכמובן לעבוד בתיאום מלא מול רואה החשבון של החברה.
  • מנהל אחזקה – לכל חברת ניהול יש מנהל אחזקה, אשר תפקידו מאגד לרוב מספר מקצועות הנדרשים בהתאם לסוג המבנה. כלומר, למבני תעשייה לרוב דורשים ממנהל אחזקה להיות הנדסאי תעודה ובעל ניסיון משמעותי בתחום החשמל למשל. ההגדרות משתנות בהתאם לסוג הנכס אך למעשה תפקידו של מנהל האחזקה הוא לדאוג לתקינות השוטפת של אחזקת המבנה על כל רבדיה.
  • טכנאי מיזוג אוויר –כל בניין ובמיוחד רבי הקומות הם מערכת מסועפת של חוטים נסתרים,  ובעת תקלה במיזוג האוויר, חברת האחזקה חייבת לדאוג לתיקון מהיר. טכנאי מיזוג אוויר נדרש לרוב להיות בעל ניסיון מכאני, הכשרה כהנדסאי מיזוג אוויר, כאשר תעודת חשמלאי מהווה יתרון מובהק.

שורה תחתונה

העבודה בתחום אחזקת מבנים מאפשרת לא רק צבירת ניסיון אדירה והתנסות במגוון רחב של מקרים, כי אם בהתאם למדיניות החברה, ניתן לצמוח, להתפתח ולהתקדם לתפקידים ניהוליים. בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות