עדשות מגע – איך אדע מה מתאים לי

 

בחירת עדשות המגע הנכונות עבורכם, היא החלטה שכדאי לקבל יחד עם רופא העיניים. הבחירה הנכונה תלויה במספר גורמים כמו: הצורך בתיקון שגיאת שבירה בעין, היכולת של העיניים להסתגל לעדשות המגע, הציפיות שלכם מעדשות המגע ועד כמה תהיו מוכנים לטפל בהן כראוי.

לפני שאתם עורכים בדיקה לגבי ההתאמה של עדשות מגע לבעיית הראייה שלכם, יש כמה דברים בסיסיים שאתם אמורים לקחת בחשבון.

  • באיזו תכיפות תשתמשו בעדשות המגע?

האם אתם מתכננים להרכיב עדשות מגע כל יום או רק בסופי שבוע או באירועים מיוחדים?

רוב האנשים משתמשים בעדשות מגע רכות. עדשות רכות ניתן להרכיב די בנוחות גם באופן מלא וגם באופן חלקי. לעומת זאת, עדשות מגע קשות צריך להרכיב באופן מלא, כדי שאפשר יהיה להתרגל אליהן.

  • עד כמה אתם מתעקשים על שיפור חדות הראייה שלכם?

עדשות מגע קשות הן חדירות לחמצן. עדשות אלה דורשות אמנם תקופת הסתגלות, אבל הן עשויות לספק לכם ראייה חדה יותר מאשר עדשות המגע הרכות, במיוחד אם יש לכם אסטיגמציה.

אם אתם מנסים להרכיב עדשות מגע רכות ומאכזבים מרמת חדות הראייה שהן מציעות, אולי כדאי לעבור לעדשות קשות.

  • האם אתם מתחייבים לטפל בעדשות המגע כנדרש?

כדי להימנע מבעיות זיהום חמורות הקשורות לשימוש בעדשות מגע, כולל דלקות עיניים וכיבים בקרנית, חיוני מאוד להשתמש בתמיסות לניקוי וחיטוי עדשות המגע, לפי המלצת הרופא.

אף על פי שעדשות מגע חד פעמיות הפחיתו את הסיכון ללקות בחלק מדלקות העיניים, עדיין טיפול יומיומי בעדשות המגע הוא חיוני לשמירה על בריאות העיניים שלכם.

אם אתם לא רוצים להתעסק כול יום במלאכת הניקוי של עדשות המגע, עדיף שתבחרו בעדשות חד פעמיות יומיות. את העדשות האלה אתם מרכיבים במשך יום אחד בלבד, ואז משליכים לפח. אין צורך לנקות. למחרת תרכיבו זוג עדשות מגע חדשות.

שימו לב שהמונח עדשות מגע רכות חד פעמיות מיוחס לא רק לעדשות מגע רכות יומיות שמושלכות בסוף היום, אלא גם לעדשות מגע רכות שהן שבועיות, חודשיות או שנתיות.

האם חשוב לכם להרכיב עדשות מגע גם בלילות?

האם אתם אוהבים את הרעיון להרכיב עדשות מגע ללא הרף, כולל בלילה? אם כן, עדשות מגע קשות או סוג של עדשות מגע רכות – הן עדשות חדירות לחמצן שאושרו על ידי ה-FDA לשימוש גם בלילות.

עם זאת, הרכבה רציפה של עדשות מגע אינה דרך בטוחה לכול המשתמשים. אם אתם מעוניינים להרכיב עדשות מגע באופן רציף, חשוב להיבדק על ידי רופא העיניים כדי שיבדוק אם מצב העיניים שלכם ויבטיח כי השימוש הרצוף לא יזיק לעיניים שלכם.

  • האם המטרה שלכם היא לשנות את צבע העיניים שלכם?

עדשות מגע צבעוניות זמינות היום בשוק והן מאפשרות להעניק לכם מראה חדש בכול פעם.

  • עדשות מגע רכות מיוחדות אלה יכולות לשפר את גוון העיניים, או לשנות אותו לחלוטין. כלומר, גם אם העיניים שלכם חומות, תוכלו להפוך אותן לכחולות בעזרת העדשות הצבעוניות.
  • עדשות מגע עם אפקטים מיוחדים, יכולות לשנות את מראה העיניים שלכם באופן דרמטי. עדשות אלה, הנקראות עדשות מגע גותיות, יעניקו לכם מראה מוזר, כמו למשל מראה ערפדי.
  • עדשות מגע תיאטרליות פופולריות במיוחד בפורים, והן זמינות כהתקן שקוף שמתאים למי שלא נדרש לשום תיקוני ראיה.

קחו בחשבון שכל עדשות המגע הללו נחשבות למוצר רפואי ולא ניתן לרכוש אותן ללא התאמה מקצועית ומרשם לעדשות מגע חתום על ידי רופא עיניים.

  • האם אתם זקוקים למשקפי ראייה מולטי-פוקליים?

אם אתם מעל גיל 40 וזקוקים למשקפי ראייה שיעזרו לכם לראות גם מקרוב וגם מרחוק, עדשות מגע מולטי-פוקליות יכולות להפחית או לבטל את הצורך שלכם בשני זוגות משקפיים, משקפי קריאה ומשקפיים לטלוויזיה או לנהיגה.

  • האם אתם סובלים מאלרגיות או יובש בעיניים?

מצב של אלרגיה או של יובש בעיניים עשוי לגרום לאי נוחות בעת הרכבת עדשות מגע, או להגבלת היכולת להשתמש בעדשות מגע. לכן, במצב זה חשוב לדון עם רופא העיניים כדי להבטיח שלא תזיקו לעיניים שלכם.

לבסוף, רופא העיניים הוא זה שיעזור לכם להחליט אם אתם מועמדים טובים להרכבת עדשות מגע, והוא גם מי שיעזור לכם לבחור בעדשות המתאימות ביותר לצרכים האישיים שלכם.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות