עצות יעילות לעריכת השולחן

הזמנתם אורחים לארוחת ערב? מעוניינת להרשים את בני המשפחה באמצעות עריכת שולחן מושלמת? עיצוב השולחן הוא בעיניך חלק בלתי נפרד ממנות האוכל? זה הזמן לדעת יותר על הכללים השונים לגינוני השולחן.

סכו"ם

  • הניחו זוג מזלגות, מצד שמאל לצלחת. מזלג אחד (הנמצא קרוב לצלחת) מיועד למנה העיקרית, ומזלג שני הנמצא משמאל למזלג הראשון מיועד למנה הראשונה.
  • הניחו זוג סכינים מצידה הימני של הצלחת. מזלג גדול יותר (מונח קרוב לצלחת) מיועד למנה העיקרית, ומזלג קטן יותר (מונח מימין למזלג הראשון), מיועד למנה הראשונה. שני המזלגות מונחים עם הבטן לצלחת.
  • כף וכפית יש להניח בראש הצלחת, כאשר הכפית אמורה להיות קרובה יותר לצלחת.

כוסות

הפקידו להניח 2 כוסות בגבהים שונים.

צלחות

מומלץ להניח מספר צלחות התואם למספר מנות ההגשה במהלך הארוחה. ברוב המקרים, מדובר ב-2 צלחות היושבות זו על גבי זו), צלחת קטנה למנה הראשונה וצלחת גדולה מתחת למנה העיקרית. כמו כן, מומלץ להניח צלוחית קטנה (המיועדת למריחת לחמים), מומלץ למקם אותה טיפה מעל הצלחת הראשית, ולהניח לצידה סכין קטנה למריחה ואפילו לחמנייה עטופה במפית קטנה בצבע המשתלב עם יתר עיצוב השולחן.

מלח ופלפל

הניחו סט מהודר של מלח ופלפל במרחק שווה מכל אורח ואורח, במידה ואתם מקיימים ארוחה למספר רב של משתתפים, הקפידו להניח יותר מסט אחד על גבי השולחן (ורצוי סט אחיד במראה).

פרחים ונרות

הפרחים והנרות אמורים לשמש כתפאורה בלבד, ולכן הפקידו על עיטור פרחים עדין ונמוך שלא יפריע למהלך הארוחה והגשת המנות לשולחן. נרות המונחים על גבי השולחן חייבים לעמוד בפמוטי כסף יציבים. ברוב המקרים, מומלץ להזיז את הפרחים והנרות מהשולחן עם תחילת הגשת המנות העיקריות לאורחים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות