פרסום בגוגל: מה באמת חשוב לדעת

מה חשוב לדעת על פתרונות ותהליך הפרסום בגוגל? למי כדאי לפרסם בגוגל? האם לפרסם לבד בגוגל או שכדאי תמיד לפנות למומחים העוסקים בפרסום בדיגיטל?

כל אחד יכול לפרסם לבד את העסק שלו בגוגל, אך מערכת הפרסום המורכבת והמתקדמת מחייבת ידע, ניסיון והכרות עם הכלים הקיימים בגוגל אדס, לכן בדיוק כפי שאתם שוכרים עורך דין כדי לקבל ייצוג משפטי מקצועי בבית המשפט, כך כדאי להתייחס גם לנושא הפרסום בגוגל ועדיף להיעזר במומחים לנושא.

תהליך הפרסום בגוגל

מערכת הפרסום של מנוע החיפוש הפופולרי נקראת Google Ads, בעברית גוגל אדס. פרסום בגוגל מבוסס על שיטת התמחור תשלום לפי קליק (PPC – Pay Per Click), כלומר אינכם משלמים על הצגת המודעה אלא רק אם גולש הקליק עליה או אם הוא יצר קשר טלפוני עם העסק שלכם.

מערכת הפרסום של גוגל מתנהלת בצורה של מכרז וכל מפרסם מציע מחיר מקסימלי שהוא מוכן לשלם תמורת מילת מפתח מסוימת. גוגל מתייחס גם לציון האיכות של מילת המפתח שנבחרה, וכך המערכת קובעת את דירוג המודעה (Ad Rank) כדי לקבוע כמה יש לשלם לכל קליק בפועל ובאיזה מיקום תוצג המודעה שלכם.

גוגל אדס מאפשר למפרסמים להחליט היכן להציג את המודעות, ניתן לנהל קמפיין ברשת החיפוש של גוגל או ברשת המדיה. פרסום ברשת החיפוש מציג את מודעת הפרסום שלכם בהתאם לשאילתה שגולשים מבצעים, המודעה תוצג מעל התוצאות האורגניות, בראש הדף, לכן היא זוכה לחשיפה רחבה ולהקלקות רבות.

פרסום ברשת המדיה נועד להציג את מודעת הפרסום באתרים מובילים המשתפים פעולה עם חברת גוגל. אפשר למקד את מודעת הפרסום באמצעות בחירה נכונה של מאפייני קהל היעד (טרגוט). אפשר לבחור קמפיין ביוטיוב ויש אפשרויות נוספות, לדוגמה קמפיין שיווק מחדש (רימרקטנג) הנחשב לכלי מתקדם ואפקטיבי מאוד.

כדי לנהל קמפיינים בגוגל יש לבצע רישום במערכת הפרסום גוגל אדס, יש לבחור את סוג המודעה, לבחור מילות מפתח, לנסח את המודעה, לאפיין את קהל היעד, לקבוע אזור גיאוגרפי, להגדיר את סוג המכשירים (מחשב, סמארטפון, טאבלט וכו') שבהם תוצג המודעה, לקבוע מחיר ותקציב פרסום ועוד. חשוב לציין כי מערכות הפרסום של גוגל מכילה אפשרויות רבות לפרסום, ורק אנשים מנוסים מכירים את אפשרויות הפרסום המתקדמות ביותר.

פרסום בגוגל – לבד או על ידי מומחים?

כאמור, כל אדם יכול לבצע פרסום בגוגל לבד כדי לחסוך עלויות ולהתנסות במערכת, יחד עם זאת כדי להפיק את המיטב מהתקציב וממערכת הפרסום של גוגל עדיף לפנות למומחים המנוסים. בעלי עסקים קטנים המנסים לנהל קמפיינים בעצמם בגוגל לרוב מגלים כי הקמפיין לא השיג את המטרות הרצויות ולמעשה הפרסום לא הניב לעסק לידים איכותיים ולקוחות חדשים. כדי לנהל קמפיינים שבאמת עובדים אין תחליף לידע ולניסיון של אנשי המקצוע.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות