קבוצות למידה כמשמרות מוטיבציה לאורך הסמינר

כל סטודנט מעדיף לעבור את תקופת המבחנים והכנת המטלות השונות בצורה אחרת: ישנם הסטודנטים שמעדיפים ללמוד לבדם, בעוד ישנם אלו שללא תמיכה חברית מרגישים כי הם אינם יכולים לצלוח את התקופה המאתגרת. ההמלצה? כל עוד אתם רוצים לשמר את המוטיבציה, טפחו קבוצות למידה משותפות. כך, אתם זוכים גם במפגשים חברתיים, תמיכה אקדמית מסטודנטים וחוויית למידה מפרה יותר.

המוקש הגדול: למידה בחדר הפרטי שלכם:

תחילה, אולי כדאי לדבר על החלל שבמידה רבה הינו הפחות מומלץ: החדר הפרטי שלכם. לכאורה, נדמה כי חדר זה מזמן את הסביבה השקטה, הבטוחה והמוכרת ביותר, אך הוא גם יכול להפוך למלכודת לא קטנה. ההמלצה החד משמעית היא ליצור תחימה ברורה בין החלל בו אתם לומדים ובין החלל בו אתם מתגוררים. במקרים בהם אתם אכן מוצאים בחדר הפרטי שלכם כחלל שבו אתם עובדים בצורה יעילה, יהיה כדאי לשלב ימי למידה גם בו יחד עם חללים נוספים. העבודה הסמינריונית הינה עבודה ארוכה של חודשים, כך שלמידה אך ורק בחדר זה לאורך תקופה ארוכה יכולה לגרום לשבר במוטיבציה.

צרו קבוצות למידה והיפגשו בספריה:

גם עם כתיבת עבודה אקדמית וגם עם כתיבת עבודת הסמינר, נדמה כי אחד הדברים החשובים ביותר הוא המוטיבציה שלכם. לצד הפרוייקט הגדול שאתם צריכים להשקיע בו, הרי שבתור סטודנטים עליכם לטפח גם משימות ומטלות נוספות של קורסים אחרים. אז איך משמרים את אותה המוטיבציה לטובת עמידה בהצלחה בכל הנדרש? בין היתר באמצעות קבוצות למידה. בעת שאתם לומדים עם סטודנטים נוספים, אתם למעשה נכללים בקבוצה שיש לה מכנה משותף – מה שנותן לכם כוח. אם תרצו, צרת רבים חצי נחמה.

חיזוק מנטלי, סיוע אקדמי:

איך קבוצות הלמידה מסייעת לכם לאורך התהליך ומשמרות את המוטיבציה שלכם? ראשית, אתם זוכים לחיזוק מנטלי. אותו חיזוק נובע עצם העובדה שאתם רואים כי ישנם סטודנטים נוספים שעוברים את אותו התהליך אתכם. בנוסף, אתם יכולים לסייע אחד לשני בכל הקשור לחיפוש חומרים, תרגום מאמרים, הבנת נקודות מסוימות, המלצה על מקורות מידע וכדומה. סיוע אקדמי שכזה הניתן לכם ישירות מסטודנטים, בדיוק כמוכם, יכול להועיל לכם רבות ולהפוך את הדרך שלכם קלה יותר.

לא רק למידה, אלא גם הפסקות ואינטראקציה חיובית:

וחשובה לא פחות היא המעטפת החברתית. אם יש משהו שפוגע נואשות במוטיבציה של סטודנטים לאורך תקופות המבחנים, בדגש על הכנת הסמינר, הוא הניתוק שלהם מכל סיטואציה חברתית. למידה לאורך שעות ארוכות בכל יום לימודים יכולה להביא למצב של שחיקה וזה הדבר האחרון שתרצו להתמודד איתו. הדרך להתאוורר, לשמר את המוטיבציה ולהזין עצמכם בדלק חיוני היא עם מפגשים חברתיים. אינכם מוצאים זמן למפגשים שכאלו? טפחו אותם באמצעות למידה קבוצתית עם סטודנטים נוספים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות