קבלן בניין רשום

כאשר עומדים לבצע עבודות בניה או שיפוץ רציניים במבנה קיים, כאשר זקוקים לאיש מקצוע מעולה בתחום זה, אין תחליף לבחירה בקבלן בניין רשום. מי שיתפשר או יוותר על קבלן בניין רשום עשוי למצוא את עצמו מתמודד עם ביצוע לא איכותי וגם עם בעיות גדולות מכך בהרבה.

בשורות הבאות נסביר מהו בדיוק קבלן רשום ומדוע חשוב לבחור בו. בנוסף, נספק כמה טיפים שיכולים לסייע בבחירה נכונה.

מהו קבלן בניין רשום

על פי החוק בישראל, כל מי שמבצע עבודות בניה או תכנון צריך להיות רשום בפנקס מתאים על פי יכולתו וניסיונו המקצועי. בדיוק כפי שפסיכולוגים ורופאים צריכים להיות רשומים כחוק ובדיוק כפי שגם מהנדסים ואדריכלים צריכים להיות רשומים – כך בדיוק גם קבלנים.

עצם הרישום עצמו מבטיח שאיש המקצוע עונה על סטנדרטים מסוימים, שיש לו הכשרה מתאימה, שהוא עומד בדרישות הרישוי והחוק. הרישום גם מבטיח, בהקשר של קבלנים, שהם בעלי ניסיון מקצועי רלוונטי. על מנת להיות רשומים יש צורך להוכיח ניסיון מעשי בביצוע עבודות שונות, שהתבצעו, על פי רוב, בפיקוחו של אדם מוסמך או בחברה מוסמכת.

טיפים לבחירת קבלן

יש לדעת שמשרד השיכון, הגוף האחראי על הרישום, יכול גם לבטל אותו ולנקוט צעדים נוספים במידה ומגיעות אליו ידיעות שהקבלן אינו פועל כהלכה. לכן, הרישום הוא מדד חשוב לאיכות ואמינות. במקביל יש גם הבדלים של ממש בין קבלנים שונים. לכן, כדי לבחור כהלכה כדאי להתחשב גם בקריטריונים הבאים:

  • התמחות בעבודות דומות – קבלני בניין שונים צברו ניסיון שונה. לכן, חשוב מאוד לבחור קבלן בניין רשום בעל התמחות בעבודות דומות לאלה שמעוניינים בהם.
  • ניסיון מקצועי מספק – וותק כללי בעבודה הוא מדד חשוב. ככל שמדובר על פרויקט מורכב יותר, כך חשוב להעדיף איש מקצוע וותיק יותר ובעל שם טוב ומוניטין.
  • השלמת פרויקטים קודמים ומסירתם בהצלחה – הם קריטריון מהותי שחשוב לבדוק אותו.
  • המלצות – מכיוון שלקוח מן השורה לא תמיד בקיא מבחינה מקצועית ולא יודע לשאול את כל השאלות הנכונות, חשוב להיעזר בהמלצות של לקוחות מרוצים מהעבר.

אמינות – מלבד המחיר, שחשוב שישקף את היקף העבודה, יש חשיבות עליונה לבחירה בקבלן רשום אמין. זה מבטיח ראש שקט

כתיבת תגובה

תפריט נגישות