Go Global עם קידום אתרים בחו"ל

השוק הישראלי הוא שוק גדול, אבל בעלי עסקים מצליחים רבים מרגישים שכדי לגדול ולשגשג עוד יותר הם צריכים להפתח לשווקים חדשים – בחו"ל. מדוע?

כי היפתחות לשוק הבינלאומי ירחיב את היקף המכירות ויחשוף את המוצרים שלנו ליותר ויותר צרכנים פוטנציאליים.
כי שיווק המוצרים שלנו למדינות נוספות יפחית את התלות המוחלטת שלנו בשוק המקומי.
כי אם העסק שלנו מבוסס על פיקים עונתיים או מחזורי ביקוש משתנים נוכל למצוא את מחזור הביקוש המשלים במדינות אחרות, ולהנות ביקוש קבוע ומתמשך.

החדשות הטובות הן שהיום הרבה יותר קל, מהיר וזול להגיע לשווקים החדשים שמעבר לים. פעם כדי להתחיל לשווק את מוצרינו בחו"ל היינו צריכים להיות במעמד של "ייצואנים" והיו לזה השלכות  מרחיקות לכת מבחינה פורמאלית. היום כמעט כל אחד יכול לשווק את מוצריו לחו"ל מבלי להתנגש במחסומים בירוקרטיים מתישים ויקרים. כל מה שצריך היום זה מוצר טוב, אתר אינטרנט ומומחה קידום אתרים בחו"ל.

החדשות הפחות טובות הן שקידום אתרים בארץ הוא הרבה יותר קל ופשוט מקידום אתרים בחו"ל.

ההבדלים שבין קידום בארץ לבין קידום אתרים בחו"ל:

כפי שאמרנו קידום אתר אינטרנט בחו"ל הוא מאתגר יותר אך עם זאת הוא אפשרי ומשתלם בטווח האורך. הנה כמה מן ההבדלים שבין קידום בארץ לבין קידום בחו"ל.

בישראל יש לכל היותר 8.5 מיליון תושבים. אבל כמה תושבים יש בארצות הברית? ברוסיה? בסין? בבריטניה? בגרמניה? מיליונים רבים!!!!. לקדם אתר אינטרנט בעברית כאן בישראל הרבה יותר קל מאחר ואין כל כך הרבה הרבה תחרות. אך אם נרצה למשל לשווק את המוצרים שלנו לארצות דוברות אנגלית כגון: ארצות הברית, קנדה ובריטניה – נצטרך להתמודד עם הרבה יותר מתחרים בתחום שלנו, אבל גם נחשוף את המוצרים שלנו להרבה יותר לקוחות פוטנציאליים.

למרות שיש כל כך הרבה תחרות האתר שלנו יכול להתקדם במעלה תוצאות החיפוש והוא אף יכול להגיע לתוצאות ראשונות בעמוד הראשון בזירה הבינלאומית. אך בעוד שבארץ הזמן הממוצע לקידום אתר בעברית הוא כשלושה חודשים עד חצי שנה, בחו"ל נצטרך להמתין זמן רב עד אשר נראה את התוצאות בעיניים –  בסביבות שנה, תלוי בתחרות בתחום.

בגדול, תהליך קידום אתרים מבוסס על אופטימיזציה בתוך האתר ועל תשתית שנמצאת מחוץ לאתר (אתרים, רשתות חברתיות, בלוגים וכו'). האופטימיזציה שנעשה לאתרים בעברית ולאתרים בשפות אחרות הן זהות. אך הקמת התשתית החיצונית שלה אנחנו זקוקים תהיה מאתגרת יותר בזירה הבינלאומית. אם נמשיל את התשתית החיצונית לקשרים, אז לנו הישראלים יש הרבה יותר קשרים פה בישראל. אולם כאשר רוצים לקדם אתרים בחו"ל עלינו לבנות רשת של קשרים בחו"ל – במקום שהשפה, התרבות והנורמות הינם שונים ובלתי מוכרים לנו.

לוקאליזציה היא עוד אלמנט חשוב שיש לתת עליו את הדעת. אין ספק שעברית היא שפה יפה, אך קידום אתר בעברית לשוק הבינלאומי יחטיא לחלוטין את המטרה שלנו. כדי לקדם אתר אינטרנט עסקי בחו"ל עלינו לעשות לוקליזאציה, כלומר: להתאים את האתר שלנו לקהל היעד שלנו. לדוגמה: אם החלטנו לפרוץ לשוק האמריקני עלינו להשיק אתר ייעודי בשפה האנגלית שמסריו מופנים לתרבות האמריקנית. אם אנחנו שואפים לחשוף את מוצרינו לקהל הסיני אזי עלינו להשיק אתר חדש בשפה הסינית ולכוון את המסרים שלנו לתרבות הסינית הייחודית.

אם כן, נראה שיש לא מעט הבדלים בין קידום בישראל הקטנה לבין קידום האתר שלנו בחו"ל. למרות ההבדלים שציינו המשימה היא משימה אפשרית בהחלט. אכן, תהיה לנו הרבה יותר תחרות, נצטרך להקצות לקידום בחו"ל יותר משאבים ונתקדם לאט יותר מכפי שאנחנו רגילים כאן בארץ, אך בסופו של תהליך נחדור לשוק הבינלאומי, נוריד את התלות שלנו בשוק המקומי ונגדיל באופן משמעותי את היקף המכירות שלנו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות