כל מה שחשוב לדעת על קסדות לקורקינטים ואופניים

הפקקים האינסופיים שרק הולכים ומתארכים, החנייה שהופכת למצרך נדיר בעוד ועוד ישובים והעלות הגבוהה של הדלק גורמים ליותר ויותר ישראלים לעבור לכלי רכב דו-גלגליים: קורקינטים ואופניים. קסדה היא פריט חובה כשרוכבים על אחד מהכלים הנ"ל, ובפרט כשמדובר על כלי רכב חשמלי שיכול לפתח מהירויות גבוהות יחסית. בהתאם כדאי לדעת מה אומר החוק בנושא, איך לבחור את הקסדה הטובה ביותר ואיך חובשים אותה בזמן הרכיבה כדי שהיא אכן תגן על הגולגולת.

מה קובע החוק לגבי חבישת קסדה בזמן רכיבה על קורקינט או אופניים?

על-פי תקנות התעבורה העדכניות, חלה חובת חבישת קסדה במקרים הבאים:

* רכיבה על אופניים, חשמליים או לא חשמליים, כשהרוכב הוא מתחת לגיל 18

* רכיבה על אופניים, חשמליים או לא חשמליים, בכל גיל כשנמצאים בדרך שמוגדרת כבין עירונית

* רכיבה על קורקינט חשמלי – גם בדרכים עירוניות וגם בדרכים בין עירוניות, בכל גיל

דגש נוסף בתקנות לגבי קסדות לקורקינטים ואופניים הוא שהקסדה תהיה קשורה ברצועה כך שאין סכנה שתיפול מהראש.

התקן הרלוונטי עבור קסדות לקורקינטים ואופניים

כשמחפשים קסדות לקורקינטים ואופניים הפרמטר הראשון שיש לבחון הוא עמידה בתקן. ישנם מספר סוגי תקנים לגבי מוצר זה, כשהבולט ביניהם הוא CE של האיחוד האירופי. תקן אחר הוא CPSC ששייך לסוכנות לבטיחות מוצרים של הממשל האמריקאי (ה-Consumer Product Safety Commission) ויש גם קסדות לאופניים וקורקינטים שמגיעות אלינו מאוסטרליה או ניו זילנד, מדינות שבהן התקן המחייב נקרא AS / NZS.

העצה הטובה ביותר היא פשוט לקנות קסדה לקורקינט או אופניים בחנות אמינה ורצינית, וכך תוכלו לדעת בוודאות שהיא תקנית ותספק לראש את ההגנה המיטבית אם חלילה יהיה בכך צורך.

סוגי הקסדות ושימוש נכון בהן

הסוגים העיקריים של הקסדות לרוכבי האופניים והקורקינטים הם קרוס קאנטרי (קסדה שמונחת מעל לגובה האוזניים ומתאימה לשימוש יומיומי בעיר), אול מאונטיין (שמספקת כיסוי רחב יותר והיא גם מסיבית יותר), אנדורו (שמכסה, חלקית, גם את הפנים) ודאון היל (קסדת אופנועים במשקל של עד 1 ק"ג).

בכל מקרה חשוב לוודא התאמה מדויקת לראש, ועוד המלצה היא להעדיף קסדות לקורקינטים ואופניים במשקל קל שלא יכביד.

כשחובשים את הקסדה חובה לוודא שהיא צמודה לראש ונעולה. כמו כן יש להחליף קסדה בתדירות של פעם בשנתיים, ואם יש חבלה כלשהי בקסדה (למשל אם היא נפלה) – להחליף אותה מיד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות