ריהוט משרדי ודולרים – פרשת הרב

הסיפור של הרב, הציוד המשרדי והדולרים הוא סיפור מדהים ורב עוצמה. יש לו מסר משמעותי בכל כך הרבה היבטים וכאשר אני שמעתי עליו לראשונה – שאלתי את עצמי מה אני הייתי עושה. אני מניח שכאשר אתם תסיימו לקרוא את הכתבה – תמצאו את עצמכם שואלים את אותה השאלה בדיוק. זה קרה לרב יהודי העונה לשם נוח מורוף, המתגורר בקונטיקט, שבארצות הברית. הוא חיפש ריהוט משרדי זול, לכן פנה לחפש באתרי אינטרנט שמציעים ריהוט משרדי יד שנייה. לאחר מקצה חיפושים קצר הוא מצא בקרייגליסט (אתר מאוד מאוד פופולארי בארצות הברית) שולחן כתיבה שנשא חן בעיניו. הוא שילם עבורו את הכסף וקיבל אותו עד הבית. חשוב לציין שהוא שילם עליו מעט מאוד כסף – בסביבות ה-200 שקל.

כאשר הגיע שולחן הכתיבה סוף סוף נתקל הרב בקשיים להכניס אותו לחדר העבודה, השולחן לא הצליח לעבור את סף הדלת שהייתה צרה מדי. נראה שהרב כל כך התלהב מהשולחן עד ששכח שצריך לקחת מידות של הדלת ולא רק את המידות של החדר כאשר קונים ריהוט משרדי גדול. מי ידע שאותו קושי לוגיסטי יחשוף אותו לדילמה מוסרית כל כך גדולה. בעוד הרב ועוזריו מנסים להכניס את שולחן הכתיבה לחדר העבודה של הרב הם הבינו שצריך לפרק אותו, להכניס אותו בחלקים ואז לבנות אותו מחדש. בעת שפרקו את שולחן הכתיבה לחלקים לפתע מצאו שקית תמימה מפלסטיק מאחורי המגרות. השקית הייתה שקופה וגם כאשר היא הייתה סגורה ניתן היה לראות שמדובר במציאת מטמון ירוק – דולרים והרבה מהם. אותה שקית, כך מסתבר, הכילה בתוכה 98,000 דולרים, במזומן.

מה אתם הייתם עושים?
כאשר הרב הבין שיש בידו כל כך הרבה כסף שאינו שלו הוא פנה לאשתו וביחד הם סיכמו שאת האבדה יש להחזיר. הרב טען שעצם העובדה שהשולחן לא נכנס בדלת והוא היה צריך לפרק אותו – זה סימן מהקדוש ברוך-הוא שעליהם להחזיר את הכסף. וכך היה, הרב מורוף השיבו את כל הכסף בחזרה. עכשיו עם יד על הלב – מה אתם הייתם עושים? האם גם אתם הייתם משיבים את הכסף? או שומרים אותו לעצמכם? האם התשובה שלכם תלויה במצב הכלכלי שבו אתם נמצאים? או שמדובר בעקרון יציב בכל תנאי?

אני חייב להודות שאני מוצא את עצמי מתקשה לענות לעל השאלה הזו, וכי עד שלא אעמוד במצב הזה לא אוכל לענות באמת ובתמים על השאלה. לסיפור הזה, כאמור, יש הרבה מאוד מסרים חיוביים, ונראה שהרב הזה הוא צדיק גדול. הוא גם חיפש ריהוט משרדי באתרים שמציעים מוצרים משומשים, לכן אפשר לכנות את הרב שלנו רב אקולוגי שדואג לכדור הארץ והוא גם השיב את הכסף שהוא מצא – וזו גדולה מוסרית ונדירה.

נכתב בשיתוף עם מיטב ציוד משרדי, המשווקת בין היתר כסא מחשב אורטופדי לסובלים מבעיות גב.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות