רעיונות לימי הולדת בלתי נשכחים לילדים – טיפים

הילדים של היום מוקפים בעושר ויזואלי ורעיוני וחשופים מאוד לעולם, על מגוון האפשרויות (והצרות) שיש בו. לכן די קשה לרגש ולהפתיע אותם. אבל ביום ההולדת שלהם אנחנו רוצים לעשות בדיוק את זה. הנה כמה רעיונות מקוריים לחגיגת יום הולדת בלתי נשכחת לילדים:

  • סדנת בישול או אפייה. סדנה חד פעמית הממוקדת ומותאמת לילדים תעניק להם חוויה בלתי נשכחת, וגם טעימה קטנה של היכולות שלהם במטבח, ושל האפשרויות הטמונות בו. רוב הילדים שמחים מאוד על העיסוק החוויתי בחומרי הגלם, שוקעים בקלות בעשייה ולבסוף נהנים גם מן התוצר מעשה ידיהם, וגם מתחושת המסוגלות וההצלחה. אפשרות נוספת, ומפתה אף יותר היא סדנת שוקולד מאפשרות לילדים לא רק ליהנות מהמתוק הנחשק הזה, אלא גם להכיר אותו מקרוב, להכין אותו בעצמם ולהעריך אותו כהלכה. סדנאות אלה מועברות בדרך כלל על ידי מומחים לשוקולד (שוקולטיירים), ומומלצות למספר מוגבל של ילדים, עד 15 או 20.
  • חגיגה עם נושא. אם יש לילדכם תחום עניין מסוים שמעסיק אותו באופן מיוחד, תוכלו לתכנן ולעצב מסיבה סביב נושא מסוים שישמח אותו – בין אם מדובר בכדורגל, בנסיכות, בגיבור על זה או אחר או במבוכים ודרקונים. הרבה פעמים הנושא מעסיק את רוב חבריו או בני גילו, ולכן ההתלהבות מובטחת. לכל נושא אפשר להתאים קישוטים ותפאורה, משחקים, הפעלות ואפילו עוגה.
  • יום כיף. יש מגוון של אפשרויות לבילוי יום כיף כיתתי לכבוד יום ההולדת. זה אמנם דורש ארגון והשקעה (בעיקר הסעות ותיאומים) – אבל משתלם. אפשר לקחת את הילדים לפארק חבלים, ללונה פארק, לפארק מים, לשחק פיינטבול ועוד ועוד. יש ילדים שיעדיפו לקחת את כל החבר'ה לסרט ולאכול פיצה. אפשר לארגן בילוי רק לחברים קרובים ולקחת אותם לשלל אטרקציות בצפון לילדים כמו ראפטינג בירדן או שייט בקייקים. מתאים לילדים גדולים יחסית, ומאפשר גם הנאה למשפחה המורחבת.
  • הפעלת קרקס. להפעלות ימי הולדת יצא מוניטין לא משהו. אבל יש הפעלות שמציעות גם חוויה מרשימה ומיוחדת, וגם התנסות המעודדת פעילות, חוש קצב, קואורדינציה ושליטה. הפעלת קרקס אינה הפעלה רגילה: הילדים ייהנו ממופע של אמנויות הקרקס – להטוטנות, מופע אש, אקרובטיקה וכו' – ואחר כך יוכלו ללמוד ולהתנסות במגוון של פעילויות בתחום. אפשר לנסות ללכת על חבל, לג'נגל כדורים באוויר, לעשות תרגילי אקרובטיקה בזוגות ועוד ועוד.
  • יום הולדת בים. אם יום ההולדת של ילדכם חל באביב או בקיץ, תוכלו לארגן לו מסיבה בלתי נשכחת בים. זה דורש מעט התארגנות ולוגיסטיקה – שינוע של ציוד ומזון – אבל מבטיח חוויה כיפית במיוחד. הים הוא אטרקציה בפני עצמה ולכן אין צורך כמעט לדאוג להפעלות. הקפידו לספק לילדים צעצועי חול ומשחקים, ודאו שיש מספיק מבוגרים בשטח (רצוי להזמין גם את ההורים), ומספיק מים ואוכל – ושחררו אותם להשתולל בחולות ובמים.

בכל מקרה, תמיד כדאי לתכנן את הפעילות או המסיבה עם הילד. אם אתם רוצים להפתיע אותו, ודאו שבחרתם פעילות שהוא ישמח בה ויתלהב ממנה.

מזל טוב!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות