שגרה והשקעה – היכן נמצא הרווח שלכם בימים שלאחר הלחימה

מיטב המוחות בענף הכלכלה וההשקעות עוסקים בשבועות האחרונים בהשפעות המלחמה על הבורסה. המשקיעים מביטים בדאגה על המתרחש בשוק הישראלי ובשוק העולמי, הכול מנסים לחזות את אשר עתיד להתרחש מתוך מטרה להפיק רווחים מקסימליים ולהימנע מהפסדים. מבצע צוק איתן הביא עמו האטה במשק, אין בכל כל ספק, העסקים באזור הדרום והמרכז ספגו מהלומה קשה וכך גם תדמיתה של ישראל בכל רחבי העולם.

על אף ההאטה במשק הבורסה נסחרת היום כמעט ללא כל שינוי. ניסיון העבר מראה כי עם תחילתו של כל עימות מסיבי עם הפלסטינים מופיעה ירידה בבורסה, העלייה בפרמיית הסיכונים במשק היא אשר מולידה את הירידות בבורסה ועמן גם את הצפי לירידה ברווחים של משקיעים וחברות. בטווח הארוך ניתן לראות כי בתום כל עימות משתנה מגמת הירידה בבורסה למגמה של עלייה. המשקיעים המנוסים מתורגלים כבר בירידות המופיעות בתקופות של מתיחות ולחימה, הם מכירים גם את השיקום המהיר של השוק לאחר תום הלחימה ונמנעים מביצוע פעולות פזיזות.

כיצד כדאי לפעול?

כל בית השקעות אמין המתבסס את פעולותיו על אפיקי השקעה יציבים ואמינים יודע כי דרושה סבלנות. הירידות בבורסה במהלך תקופת הלחימה צפויות ונורמליות לחלוטין. ניסיון העבר אינו מעורר כל דאגה, ההפך הוא הנכון, אין זה הזמן המתאים לקבלת החלטות פזיזות. משקיעים המנהלים את תיקי ההשקעות שלהם בבתי ההשקעות מוזמנים לייצור קשר עם מנהל התיק לשם קבלת עדכונים ומילות הרגעה.

הצעד הנכון ביותר בעבור המשקיעים יהיה המשך אחזקה בנכסים הקיימים במהלך העימות תוך מעקב אחר ירידות השערים. עם תום הלחימה אפשר יהיה לצפות בהדרגה בעליות הבורסה, סבלנות נחוצה, העליות אינן מתקיימות ברגע אחד.

נתוני המסחר בבורסה תוך מבצע צוק איתן

סקירת הפעילות בבורסה של חודש יולי 2014 מושפעת באופן ישיר ממבצע צוק איתן, ירידות שערים מאפיינות כמעט את כל מדדי המניות. אף על פי כן, לא נפגוש פרצופים מודאגים במסדרונות בתי ההשקעות, כל בית השקעות מוביל המחויב לפעולה לטובת לקוחותיו יודע כי הירידות בבורסה טבעיות וצפויות. הסקירה של חודש יולי אינה חיובית, אך אין מדובר בתחזית שחור המחייבת תגובה מהירה לצמצום הפסדים.

המומחים מסבירים ומרגיעים כי שוק המניות אינו נפגע במהלך מלחמות אלא מתחזק. אנו קרובים עצה למועד בו צפויה העלאת ריבית בארצות הברית, עלייה אשר תבוא לידי ביטוי בירידות בשוק אגרות החוב ועלייה בשוק המניות.  עקב העלייה הצפויה בריבית בארצות הברית כדאי יהיה להימנע בתקופה הקרובה ממסחר לא מקצועי באגרות חוב, אין זה הזמן המתאים להתעסקות חובבנית באגרות חוב. יש לזכור כי התנודות בשוק ההון אינן נבחנות על פי ירידות או עליות נקודתיות חודשיות, את מגמת המניות יש לבחון תוך נקודת מבט של שנתיים לפחות. הכול מסכימים כי מבצע צוק איתן הביא לירידות זמניות, אין זה הזמן לנקוט בפעולות פזיזות.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות