תיקון גגות רעפים

תיקון גגות רעפים

כיצד יודעים שהגיע הזמן לבצע תיקון בגג הרעפים שלכם?

עם השנים עשויים להתגלות בגג הרעפים שלכם סדקים, שברים ופגמים שונים. נזק ובלאי לגג הרעפים עלולים לגרום לנזילות, בעיות בבידוד, וכן לסכנה בטיחותית (רעפים לא מחוזקים שעפים ממקומם ברוח). כיצד יודעים שהגיע הזמן לבצע תיקון בגג הרעפים שלכם? בחלק מהמקרים ניתן להבחין בנזק חיצוני שנגרם לרעפים עצמם – סדק, שבר או התרופפות של שורות רעפים שלמות. במקרים אחרים הנזק לגג יתגלה דווקא דרך התקרה הפנימית של הבית, בצורה של נזילה חמורה או רטיבות בקירות. תיקון של הגג יכול לכלול החלפה של הרעפים החיצוניים והן תיקון מקיף יותר של הקורות הפנימיות עליהן מורכב הגג עצמו.

למה חשוב לשים לב כאשר מזמינים בעל מקצוע לתקן את גג הרעפים?

  • עלות התיקון תלויה בהיקף הנזק – ככל שהנזק שנגרם לגג מקיף ועמוק יותר כך עלות הטיפול בו צפויה להיות יקרה יותר. כחלק מעלויות תיקון גגות רעפים יש לקחת בחשבון גם את עלות חומרי הגלם (רעפים חדשים, החלפת קורות) וגם את שעות העבודה הרבות שצפוי בעל המקצוע לבלות על הגג.
  • שכרו את שירותיו של בעל מקצוע מיומן – מלאכת התיקון של גג הרעפים היא עבודה סבוכה ומורכבת. כדי לוודא כי תקבלו תמורה הוגנת לסכום הכסף שאתם משלמים, מומלץ לשכור אך ורק את שירותיו של בעל מקצוע מיומן ובעל ניסיון רב בתחום.
  • ודאו כי נעשה שימוש בחומרי גלם איכותיים – כדי להבטיח כי החלקים שתוקנו יישארו עמידים לאורך זמן, כדאי לוודא כי בעל המקצוע עשה שימוש בחומרי גלם איכותיים. בין אם מדובר ברעפים עמידים או בחומרי בידוד ואיטום, הרי שיש לכך השלכות ארוכות טווח על איכות התוצאה הסופית.
  • ערכו סקירה מקיף של הגג כולו – אם הבחנתם בנזק מקומי שנגרם רק באחת מפינות הגג, מומלץ לנצל את ההזדמנות כדי לערוך סקירה מקיפה של שטח הגג כולו. במידה וקורות העץ באחד האזורים נחלשו או הרקיבו, סביר בהחלט כי נזק נוסף צפוי להימצא גם בפינות הגג האחרות. הקדימו תרופה למכה וערכו תיקון גגות רעפים מקיף כדי למנוע ביקור חוזר ונשנה של בעל המקצוע.

כדאי לבצע בדיקה ותיקון מקיף של הגג בטרם בוא החורף

כדאי שלא לדחות תיקון גגות רעפים אל הרגע האחרון, שכן ברגע שיגיע החורף ועמו המשקעים הרבים המצב רק ילך ויחמיר. שימו לעצמכם תזכורת ביומן לערוך במהלך הסתיו בדיקה מקיפה של שלמות הגג. אחד התמריצים לכך נוגע לעובדה שלא ניתן לבצע בגג תיקונים תוך כדי ירידת גשם וכן בשעות שלאחריו, כיוון שקיימת סכנת החלקה משמעותית. במידה ותגלו רק תוך כדי החורף כי קיימים בגג תיקונים שיש לבצע – יהיה קשה ומורכב פי כמה לדאוג לביצועם. כמו כן, מומלץ להקפיד על תחזוקה שוטפת וניקוי של הגג כדי למנוע מראש מצד בו תזדקקו לבעל מקצוע שיגיע לבצע בו תיקונים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות