תקן חדש לקוסמטיקה אורגנית

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה של חיפוש הולך וגובר של הציבור בארץ ובעולם אחרי מוצרי טיפוח אורגניים. חברות הקוסמטיקה זיהו את הביקוש לקוסמטיקה אורגנית והן משתמשות במילה אורגני על מגוון רחב של מוצרים כאשר גם בתקנים המחמירים ביותר כ- eccocert הדרישה ממוצרים על מנת להיות אורגניים שהם מכילים 20% חומר אורגני, כאשר 5% מותרים מגוון מאוד גדול של כימיקלים. גם הארגונים המאשרים את הקוסמטיקה האורגנית פעמים רבות בגלל לחץ היצרנים מכניסים עוד ועוד כימיקלים להגדרה כעומדים בתקן ולכן פעמים רבות ניתן למצוא על המדפים מוצרי קוסמטיקה אורגניים המכילים גם מגוון כימיקלים וחומרים משמרים שבטיחותם לא לגמרי ידועה. הבעיה של ההגדרה כמו גם ההגדרה לקוסמטיקה טבעית קיימת גם בעולם. בגלל הדרישה הגוברת גם בעולם להגדרה  מהו מוצר אורגני  ומה לא יכולה להיחשב קוסמטיקה אורגנית , נעשתה עבודת תקינה בארגון התקינה העולמי ISO שהסתיימה בשני תקנים מ- 2016 ו- 2017 המגדירים מה אורגנית ומה ממקור אורגני כמו גם מה טבעי ומה ממקור. התקן כולל הגדרה איך לחשב כמה אחוזים במוצר הם אורגניים. התקנים הם מסדרת – ISO-16128. התקן עומד להיות מאומץ על ידי משרד הבריאות ולאפשר ליצרנים המייצרים קוסמטיקה אורגנית לרשום כמה חומר אורגני יש במוצר שהם מייצרים.

האם יותר חשוב קוסמטיקה אורגנית או קוסמטיקה טבעית?

העור הוא האיבר הגדול ביותר שלנו וחומרים רבים נספגים דרך העור נשארים במחזור הדם ומשפיעים עלינו הן ברמה החיצונית והן ברמה הפנימית. מחקרים מוצאים שיש חומרים רבים בתכשירי הטיפוח כמו שהספיגה שלהם הרבה יותר בעייתית דרך העור מאשר דרך מערכת העיכול. לדוגמא פרבנים שהם חומרים משמרים מאוד נפוצים בקוסמטיקה, כאשר הם נבלעים יחד עם אוכל הם מפונים מהגוף יחסית במהירות דרך מערכת השתן. לעומת זאת פרבנים שנספגים דרך העור נשארים בגוף זמן רב הרבה יותר, על כל המשמעויות על הבריאות.

חומרים בקוסמטיקה חודרים דרך העור ומגיעים למערכת הדם, מערכת הלימפה ולכל הגוף. בבדיקות דם של אנשים וילדים מוצאים חומרים המגיעים מקוסמטיקה חלקם בעל פעילות הורמונלית ואחרת שיכולה להיות מאוד משמעותית ויש מחקרים הקושרים חלק מהשינויים בהתפתחות בגיל ההתבגרות בעולם המערבי עם השימוש בחומרי קוסמטיקה.

גם ההשפעה על העור עצמו יכולה להיות משמעותית ולפעמים אפילו סבונים רגילים על המדף יכולים לגרום לאנשים עם עור רגיש גירויים, גירודים, יובש שממש מקשים על התפקוד (בעיקר תינוקות וילדים ובגיל השלישי או אנשים עם עור רגיש הסובלים מפסוריאזיס ובעיות עור אחרות)

 

לכן החשיבות של מודעות ופיקוח על הרכיבים של מוצרי הטיפוח רלוונטית לכולנו. הרי כולנו משתמשים במוצרי טיפוח מידי יום וחלקם באותו מקום בגוף כל כמו סבונים, שמפו, דאודורנט, קרמים לגוף ועוד.

כלומר הרבה יותר חשוב לראות שהחומרים במוצרי הקוסמטיקה שלכם הם טבעיים, ללא חומרים משמרים, ללא פרבנים, ללא תוצרי נפט ושאר חומרים בעייתיים. כדאי כמובן גם חומרים אורגניים אך ברמה נמוכה יותר, בטח כאשר התקינה האורגנית לקוסמטיקה אורגנית דורשת כ- 20% ומטה חומר אורגני כשהשאר הוא לפעמים מאוד בעייתי.

לבנדר קוסמטיקה טבעית וקוסמטיקה אורגנית

לבנדר – קוסמטיקה אורגנית וטבעית מפתחים, מייצרים ומשווקים מוצרי קוסמטיקה 100% טבעיים מ- 2007 כשהמטרה לתת אפשרות לשימוש בקוסמטיקה טבעית לחלוטין לכל המשפחה (כל מוצרי לבנדר מכילים 100% חומרים ממקור טבעי לפי תקן ISO-16128). במוצרים רבים התכולה של חומרי הגלם ממקור אורגני גבוהה פי 2 ויותר מאשר דרישות התקנים האורגניים לקוסמטיקה אורגנית המחמירים ביותר אך בעיננו חשוב יותר שהם טבעיים לחלוטין. המוצרים של לבנדר ידידותיים לאדם ולסביבה, מיוצרים מחומרי גלם משובחים מכל העולם ובעיקר מישראל, כל המוצרים מיוצרים בעבודת יד מוקפדת ישראלית מקומית בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובאישור משרד הבריאות ללא כימיקלים, תוצרי נפט, ריחות סינטטיים וללא חומרים משמרים כלל .

 

אנו מזמינים אתכם לבקר בחנויות לבנדר – קוסמטיקה טבעית, החנויות שלנו שוכנות בשרונה מרקט – תל-אביב, קניון ערים – כפר-סבא וחנות המפעל, מרכז מבקרים וסדנאות – כרכור, נעורים 54. היכנסו לאתר לבנדר בכתובת: https://www.lavender.co.il/ ותוכלו ללמוד עוד על קוסמטיקה אורגנית וטבעית, כמו כן תוכלו לקיים רכישה אונליין. ניתן גם ליצור עימנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 077-2127172 – לבנדר קוסמטיקה 100% טבעית, הקוסמטיקה הכי מיוחדת שתמצאו!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות