מפתחי אפליקציות – מה הם עושים וכמה מרוויחים?

אין צורך להרבות בדיבור לגבי חשיבותן של האפליקציות; האפליקציות אשר נכנסו לחיינו בשנים האחרונות מלוות אותנו לכל מקום. היום ניתן למצוא את האפליקציות במכשירי הטלפון החכמים, הטאבלטים ואפילו במחשבים, טלוויזיות ופריטי טכנולוגיה לבישה. לאפליקציות יש יתרונות רבים הגורמים ליותר ויותר עסקים לפתח אפליקציות המשרתות את פעילותם העסקית. למשל רשת פיצריות יכולה להפיק תועלת רבה מאפליקציה להזמנת פיצה. בזכות האפליקציה הם יכולים לצמצם את כוח האדם שעוסק בעיבוד הזמנות; לתת ערך מוסך ללקוח שיכול להזמין בלחיצת כפתור ועוד יתרונות ברורים. ישנו ביקוש גדול לאפליקציות ובמקום שישנו ביקוש גדול לאפליקציות יש גם צורך באנשי מקצוע אשר יעסוק בפיתוח אפליקציות.

מפתחי אפליקציות עוסקים בכל התהליך של פיתוח האפליקציה החל משלב האפיון ועד לשלב האחרון של בדיקה וניסוי האפליקציה. אם אתם רוצים להבין בפירוט מה עושים מפתחי האפליקציות, להלן השלבים בפיתוח אפליקציות:

  1. אפיון הרעיון – השלב הראשוני שבו מאפיינים את הרעיון ומטרת האפליקציה. בשלב זה אנחנו עדיין לא חושבים על העיצוב והממשק הגרפי אלא רק חושבים על איזה ערך אנו מעניקים ללקוח עם האפליקציה ומה היא אמורה לעשות. כאשר אנו מגדירים מטרה ברורה לאפליקציה אנו בעצם משרטטים את מפת הדרכים להמשך תהליך הפיתוח. בשלב זה יש גם לבצע מחקר שוק ולראות האם ישנן אפליקציות זהות או דומות בשוק ומה מייחד את האפליקציה שלכם לעומתן.
  2. תכנון התפריטים – לאחר שאפיינתם את הרעיון הצוות המקצועי יכול להתחיל לעשות סיעור מוחות ולהציע רעיונות לתפריטים השונים של האפליקציה. בשלב זה עדייו לא כותבים שורות קוד אך בהחלט מקובל להכין סטוריבורד המציג את המסכים השונים של האפליקציה בהתאם לפונקציות הנדרשות כתוצאה משלב האפיון.
  3. בדיקת היתכנות טכנולוגית – לא מספיק שיש לכם רעיון מדליק, צריך לבדוק האם הוא אפשרי מבחינה טכנולוגית. ישנן אפליקציות פשוטות אך ישנן אפליקציות מורכבות הדורשות פיתוח טכנולוגיות מורכב כמו למשל אפליקציית וויז המוכרת.
  4. בחירת הפלטפורמה – ישנם מכשירים סלולריים שונים ומערכות הפעלה שונות. כאשר מפתחים אפליקציות צריך לקבל החלטה עבור איזו פלטפורמה מפתחים את האפליקציה, כאשר חלק מהשיקולים הם שיקולים מסחריים ועסקיים.
  5. אב טיפוס – לפני שמשקיעים בפיתוח ממשק המשתמש, הגרפיקה והאפקטים יש לבנות אב טיפוס של האפליקציה. כלומר אפליקציה פשוטה אשר מבצעת את הפונקציות שלשמן היא נדרשה. זוהי לא הגרסה הסופית שתצא לשוק,אלא גרסה המשמשת את המפתחים לניסוי או להצגה עבור המשקיעים.
  6. עיצוב האפליקציה – כאשר מתקרבים לשלבים הסופיים צריך לחשוב על עיצוב האפליקציה וממשק המשתמש. יש לפתח ממשק אשר יעניק חווית משתמש איכותית ויגרום לאפליקציה להיות אטרקטיבית.
  7. שלב המבחן – בטרם האפליקציה יוצאת לשוק יש לבצע בדיקה וניסוי של האפליקציה. בהתחלה בעזרת צוות מצומצם של מקורבים ולאחר מכן בדיקות בטה הפתוחות לציבור. הפידבק שתקבלו הוא מידע יקר ערך אשר יעזור לכם לשפר את האפליקציה.
  8. השקת האפליקציה – השלב האחרון הוא השקת האפליקציה לציבור. זהו כבר תחום שיווקי שאינו קשור באופן ישיר לתהליך הפיתוח. אך יש לקחת בחשבון שבעתיד תצטרכו לשפר ולהוציא גרסאות חדשות ומעודכנות.

ומה לגבי השכר?

החדשות הטובות הן שככל שמתחזק הביקוש לאפליקציות כל מתחזק גם הביקוש למפתחי אפליקציות ובינתיים ניתן ליהנות ממשכורות גבוהות. המגמה צפויה להימשך בעתיד מכיוון שפיתוח אפליקציות הוא תהליך שאינו נגמר. גם לאחר שמושקת האפליקציה הטכנולוגיות ממשיכות להתפתח וגם המכשירים הסלולריים מתפתחים ומשתנים ותמיד יש צורך בעדכונים ושינויים. מפתחי אפליקציות אשר צברו מעט ניסיון יכולים להגיע למשכורות של כחמש עשרה אלף שקלים ואף יותר. אלו שיש להם כחמש שנות ניסיון יכולים להגיע לסכומים גבוהים הרבה יותר.

 

תפריט נגישות