יש לך אתר לעסק? מצוין. כדי לייצר ממנו יותר פניות מלקוחות פוטנציאליים, מומלץ לבצע עריכת תוכן ב-5 שלבים פשוטים, שייקחו אותו כמה צעדים קדימה
הקמת אתר אינטרנט לעסק. הוא מעוצב, מלא בתמונות ובמידע מפורט ובסך הכל אמור לעבוד מצוין, אבל עדיין – לא מביא אליך לקוחות ומתעניינים חדשים. למה זה קורה?
ייתכן מאוד שהתוכן שהעלית לאתר לא מנוסח נכון, מספק את המידע הדרוש אבל לא מכוון לשיווק של המוצר או השירות שלך, או שהוא פשוט לא מספיק אטרקטיבי. כאן נכנס תפקידו של עורך התוכן: הרבה מעבר לתיקוני שגיאות כתיב וטעויות תחביר, עריכת תוכן מקצועית לאתר תמקד את התוכן במידע החשוב, תסדר מחדש את המידע במבנה הרצוי, תהפוך כל טקסט אינפורמטיבי לשיווקי ומניע לפעולה – ותשדרג את האתר שלך משמעותית. הנה חמש דרכים בהן עריכת תוכן יכולה לשפר את הביצועים.
1. למקד את האתר בעיקר
עריכת תוכן היא קריטית במיוחד כשמדובר בטקסטים של תוכן שיווקי, ותפקידו של העורך הוא להפוך את הטקסט לקצר, ממוקד וכמה שיותר ברור ומכוון למכירה. איך עושים את זה? על ידי תוכן משכנע הכולל הנעה לפעולה ליצירת קשר או לרכישה, מבלי להתיש את הקורא בפרטי מידע לא חשובים, או בטקסטים ארוכים שהוא לא יקרא ויבריחו אותו מהאתר.
2. לסדר את התוכן במבנה הנכון
לא רק לתוכן יש חשיבות באתר, אלא גם למבנה שלו. באתר אינטרנט שנועד למכור מוצר או שירות, חשוב להימנע מטקסטים ארוכים ומייגעים. תפקידו של עורך התוכן הוא לוודא שבסופו של דבר – כל עמוד באתר מסודר לפי מבנה מסוים, כך שמיד יהיה ברור לכל גולש לאן הגיע, איזה שירות או מוצר מוצע לו ואיך הוא מתקדם לרכישה, ללא מידע מיותר שמסיח את דעתו.
מבנה נכון של אתר כולל כותרת שיווקית וברורה, פתיח קצר והמידע על המוצר או השירות. בהמשך הטקסט, כדאי לכלול פרטים על יתרונות המוצר והשימושים שלו, לציין דוגמאות של מוצרים, פרויקטים או שמות של לקוחות ידועים, ולסיים בהנעה לפעולה (כמו "ליצירת קשר", או "לרכישה לחץ כאן"). עורך תוכן טוב יקפיד על טקסט בסגנון ברור ואחיד לכל אורכו, ללא פרטים שוליים, התחכמויות או תיאורים ארוכים ומשעממים. טקסט מדויק שמסודר במבנה הנכון, הוא המפתח לתוצאות.
3. להתאים את התוכן לקידום האתר
כדי להגיע לאתר האינטרנט שלך, אנשים צריכים למצוא אותו במנועי חיפוש. עריכת תוכן מקיפה לאתר כוללת התחשבות גם בהיבט של קידום אתרים, ומבצעת התאמה של התוכן למילות החיפוש הרלוונטיות לעסק, על ידי שילובן בטקסט הקיים באתר. שילוב נכון של אותם מילים וביטויים, יעזור לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש, יוביל אליו הרבה יותר תנועת גולשים – ויגביר את המכירות.
מלבד התאמת התוכן למילים ולביטויים הרצויים לצורך קידום, עריכת תוכן מקצועית תשלב קישורים (לינקים) אל דפים אחרים באתר שלך או אל דפים חיצוניים מתאימים, מצד אחד כדי לעזור לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים, ומצד שני, כדי לקדם במנועי חיפוש את הדפים שאותו התוכן מקשר אליהם.
4. לכתוב נוסח שיווקי למנועי חיפוש
תוצאות החיפוש בגוגל תמיד יציגו כותרת וטקסט קצר לכל תוצאת חיפוש המופיעה ברשימה. אם לא תגדיר לכל דף באתר שלך טקסט ספציפי שיופיע בתוצאות החיפוש, הגולש יראה טקסט אוטומטי שיישאב מהאתר, ולא תמיד יתאר היטב את תוכן הדף או יהיה מספיק מעניין להקלקה.
עריכת תוכן לאתר אינטרנט כוללת כתיבת נוסח שיווקי מקוצר למנועי חיפוש עבור כל אחד מדפי האתר, עם כותרת ברורה ומדויקת ותקציר שיווקי שמטרתו להוביל גולשים מתוצאות החיפוש אל האתר שלך. כך, כשהגולש יראה את האתר שלך בתוצאות החיפוש, הוא יידע בדיוק מה מחכה לו מעבר להקלקה והאם זה המקום שבו יוכל לקבל את המידע אותו חיפש.
5. לנסח כותרת טובה
התוכן הראשון והבולט ביותר שהגולשים שלך יראו בכניסה לאתר, הוא הכותרת. היא מופיעה בראש העמוד, בתוצאות החיפוש בגוגל ובכל קישור לדף באתר שלך ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, למשל. לכותרת יש כוח רב לקבוע אם אנשים ייכנסו לעמוד מתוך תוצאות החיפוש או ימשיכו הלאה, ואם ימשיכו לקרוא את התוכן שבאתר או מיד ייצאו החוצה. לכן, עריכת תוכן תוודא שהכותרת המופיעה בכל דף באתר היא שיווקית, ברורה ומסקרנת.
עורך תוכן יוודא שגם כותרת הדף מכילה מילים וביטויים שחשוב לקדם במנועי חיפוש, ויהפוך אותה לכמה שיותר אפקטיבית ומעניינת. כותרת טובה צריכה להיות כזו שתביא את הגולש להמשיך ולהתעניין בשאר הטקסט, ואולי בסופו של דבר, גם במוצר או בשירות שהצעת לו.
מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט מספקים שירותי תוכן לדפוס ולאינטרנט, הכוללים עריכת תוכן וכתיבה, קופירייטינג, ניהול דפי פייסבוק ופרסום בפייסבוק.