מה זה דיור מוגן?

עבור רבים מאיתנו צמד המילים 'דיור מוגן' הינו רעיון מעורפל בלבד, ואנו טועים לחשוב לא פעם כי מדובר במוסד אפור ועגמומי אליו מגיעים הקשישים בשנותיהם האחרונות כדי לקבל סיוע וטיפול סיעודי. רוב האנשים שואלים את עצמם מה זה דיור מוגן רק בשלבים המאוחרים יותר של החיים, אם וכאשר יידרשו לשכן את הוריהם או יקירהם באחד מאינספור מרכזי הדיור המוגן הפזורים ברחבי ישראל. לעתים, יהיו אלה אף הקשישים עצמם שיגלו הסתייגות מסוימת מהאפשרות לעזוב את ביתם ולעבור להתגורר בדיור מוגן, רק בשל תפיסה מוטעית וקונוטציה שלילית שהם מקשרים למקום מסוג זה.

כולנו יודעים כי מצב הקשישים בישראל עולה לא אחת לכותרות, לצערנו לרוב בהקשרים שליליים. קשישים רבים, ביניהם מאות ניצולי שואה, מוצאים עצמם חיים את חייהם בבדידות, ללא סיוע או תמיכה מצד המדינה והרשויות, ונאלצים להתמודד עם מגבלות גילם מבחינה נפשית, פיזית ומנטלית.

עד לא מזמן רווחה התפיסה (ודי בצדק) כי דיור מוגן במחיר שפוי הינו חלום בלבד, וכי האפשרות לשכן את יקירנו במקום מסוג זה הינה ברת השגה רק לבעלי הממון. כיום אנו עדים למגמה חיובית של שינוי, המנגישה כלכלית את הדיור המוגן ליותר ויותר משפחות בישראל.

דיור מוגן – הפתרון המושלם לגיל הזהב

החיים מזמנים אינספור רגעים בלתי נשכחים וזכרונות שננצור לנצח. אומרים כי לכל תקופה בחיים יש את היופי שלה, וכמובן שתקופת גיל הזהב אינה שונה בכך – ויש שיאמרו, אולי היפה מכולן. אז מדוע להתפשר כשאפשר ליהנות מכל רגע?

דיור מוגן הינו מרכז מגורים לבני הגיל השלישי המתאים בדיוק עבור כל צרכיהם של יקירנו. מרכזים אלה נועדו לסייע לבני גיל הזהב בכל היבט של החיים – ממתן שירותים טיפוליים ורפואיים ועד להיצע פעילויות עשיר לגיל השלישי, חוגים, העשרה ומעל לכל – קהילתיות.

מרכזי הדיור המוגן בישראל מכילים דירות פרטיות ומשותפות לדיירים המתחם, לצד שירותים מפנקים ברמה מלונאית. בין מגוון השירותים המוצעים בדיור מוגן ניתן ליהנות ממתחמי כושר וספא, חדרי אוכל גדולים הכוללים קפיטריות, אודיטוריום, חדרי חוגים והעשרה הכוללים תכניות בידור לאורך כל שעות היום, ועוד מגוון שירותים שהופכים את השהייה במקום ללא פחות מחלומית עבור בני גיל הזהב.

דיור מוגן הינו למעשה הפתרון המושלם לבני הגיל השלישי ליהנות משנותיהם היפות ביותר. לצד העובדה כי כיום יותר ויותר אנשים יכולים ליהנות מהאפשרות של דיור מוגן במחיר שפוי, גוברת ההבנה כי אין פתרון אידיאלי מזה.

המעבר לדיור מוגן – כיצד לבחור נכון?

חשוב להבין כי מעבר יקירנו לדיור מוגן, אין בו הכוונה לפתרון לטווח קצר המהווה מעין הפוגה או חופשה, אלא דרך חיים חדשה הפותחת פרק נוסף ומלא התרגשות בחייהם. ההירתמות למעבר והשינוי הצפוי צריכים להיות מערכתיים, ובאופן אידיאלי כל המשפחה תהיה שותפת למהלך על מנת להבטיח מעבר חלק ונעים של הדייר מביתו אל הדיור המוגן.

דבר אחד בטוח, לאחר המעבר כבר לא תוכלו לשכנע את יקירכם לעזוב. דיור מוגן הינו הסטנדרט החדש לאיכות חיים בגיל השלישי.

תפריט נגישות