כיצד נבחר אוכל לחתולי רחוב?

כאשר תייר מגיע למדינת ישראל הוא נדהם ממספר דברים:

  1. מכמה שהאנשים נחמדים
  2. מכמה חם
  3. מאיך שהאוכל טעים
  4. מהכמות המשוגעת של החתולים ברחוב

כן, חתולי רחוב היא תופעה מאוד ישראלית שלא נפוצה בעולם, והיא נובעת מאוזלת היד של הממשלה בטיפול בחתולי הרחוב. אנחנו כבר התרגלנו למראה הזה, אך לתיירים זו נראית כמו תופעה מאוד מוזרה, והם אכן צודקים. הממשלה צריכה לטפל במחדלים רבים, ונראה שדווקא ממצבם של חתולי הרחוב היא בוחרת להתעלם כמעט במכוון. המצב הזה יצר תופעה אחרת – אנשים טובים שמקפידים להאכיל את חתולי הרחוב.
לזכותן של הרשויות המקומיות ייאמר שהן הקימו תחנות האכלה לחתולי רחוב, ואנשים טובים משקיעים מכספם וקונים אוכל לחתולי רחוב ומאכילים אותם באופן יומיומי.

חנויות החיות ברחבי הארץ לא נשארו אדישות למצב הזה והגיעו עם מענה למצב הזה, ומספקות באופן ייעודי אוכל לחתולי רחוב. הרי, מספרם של חתולי הרחוב השוטף את הארץ הוא ענק, וכאשר מאכילים חתולי רחוב בדרך כלל מאכילים כמה מהם, ומדובר בהוצאה כספית גדולה לאדם בודד. לכן חנויות החיות הביאו אוכל ייעודי לחתולי רחוב, במחיר נוח ואמנם לא עם ערכים תזונתיים כמו של המותגים החזקים בשוק, אך עם ערכים תזונתיים מספקים בהחלט.
אוכל לחתולי רחוב נבחר באופן כזה שיהלום את כמות הכסף שאנו מוכנים להוציא על זה, יחד עם ערכים תזונתיים מספקים. ברחבי תל אביב ניתן למצוא חנויות חיות רבות שמחזיקות מוצרים ייעודיים, במיוחד ברחוב אלנבי בעיר. אם תכתבו בגוגל "חנות חיות אלנבי" תמצאו מגוון רחב של חנויות, מכיוון ומדובר בציר מרכזי של העיר, וגם בגלל הקירבה שלו לשוק הכרמל – בו ניתן למצוא חתולי רחוב רבים המחפשים אוכל.

לאחרונה קמה יוזמה אזרחית לחלוטין, הקוראת לאנשים לפזר ברחוב קעריות מים בימי הקיץ החמים, מכיוון שחתולי רחוב רבים מתים מהתייבשות, ואכן אם תסתובבו ברחובות ביולי אוגוסט תוכלו למצוא קעריות מים מפוזרות. מדובר ביוזמה אנושית ומבורכת, ומחמם את הלב לראות את האכפתיות של אנשים, וכיצד הם נכנסים לפעולה כאשר אין טיפול הולם מטעם הממשלה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות