איזה רכב כדאי לכם לשכור בחו"ל

אופן קבלת ההחלטה לגבי השכרת רכב בחו"ל יכול לחסוך לא מעט כסף אותו תוכלו להוציא על מה שאתם באמת אוהבים לעשות. במילים אחרות, על אילו עליך לענות כדי לבין איזה רכב לשכור?

יובל בנר

הקיץ כבר כאן ואתו עונת הטיולים בחו"ל. מאות אלפי ישראלים ימצאו את עצמם מטיילים בחו"ל במהלך החודשים הקרובים, מעכשיו ועד לתקופה המכונה "אחרי החגים". כחלק מהטקס ההכנה לטיול, ישקיעו התיירים לעתיד את מיטב זמנם בתכנון מסלול הטיול, בירור על אטרקציות למיניהן וכמובן – החלטה על יעדי קניות. לעיתים, בגלל חוסר תשומת לב או חוסר ידע בנושא, נדחק נושא השכרת הרכב לשוליים עד לרגע האחרון. כמו כל חוכמה שבדיעבד – רק אחרי שנתרוצץ אחרי טיסה מייגעת בניסיון למצוא סוכנות רכב באזור לא מוכר, בעזרת שפה לא מוכרת וניתקל במחירי מעכשיו-לעכשיו מופקעים, נגלה שעדיף היה לסגור את הפינה הזאת בהקדם ומהארץ. למה? מכיוון שהשכרת רכב בחו"ל עובדת בשיטה בה ככל שתזמינו זמן רב יותר מראש תוכלו לקבל מחיר טוב יותר, ואולי אף תנאים טובים יותר, מאשר השכרה ברגע האחרון בשדה התעופה למשל. שם ינסו, ולרוב גם יצליחו, לשכנע אתכם לבצע רכישות מסוימות או ביטוחים שהיה קל וזול הרבה יותר לסגור מראש בזמן ההזמנה דרך הרשת או הטלפון.

כיצד בוחרים רכב לנסיעה בחו"ל?

ראשית, כמו כל שלב בטיול – כדי לדעת איזה רכב להזמין תצטרכו לשאול את עצמכם כמה שאלות בסיסיות הקשורות בצרכים והמטרות שלכם בנסיעה. לאחר מענה על שאלות אלו יהיה קל יותר לגשת לנושא בצורה מושכלת כדי לרכוש את החבילה המשתלמת ביותר עבורכם. מטרת שאלות אלו היא לבאר עד כמה שניתן את הצרכים שלכם מהרכב בתוך הטיול. שימו לב, אלו אינם רצונות אלא צרכים בלבד.

  1. כמה אנשים תהיו?

בדיוק כמו בכניסה למסעדה. כדי לברר איזה רכב מתאים לך ביותר צריך לדעת כמה אנשים ישהו ברכב. לטיול זוגי מתאים רכב קומפקטי או קטן ואילו למשפחה מן הסתם יתאים רכב משפחתי גדול או אפילו מיניוואן, אם אתם מתכננים לנסוע ממקום למקום עם המטען, או סתם אוהבים אקסטרה מקום לרגליים. בכל מקרה, צאו מנקודת הנחה שתמיד כדאי לקחת רכב מעט גדול יותר ממה שנדמה לכם מכיוון שציוד תופס מקום רב, במיוחד כשמשפחה שלמה על ציודה האישי, מעיליה ותיקיה הפתוחים נמצאת באוטו.

כמו כן, שימו לב כי הגדרות הרכב משתנות בין מדינה למדינה ובמיוחד בין אירופה לארה"ב, שם מכוניות נוטות להיות גדולות יותר באופן משמעותי.

  1. כמה תבלו על הכביש?

אומנם ברכבים מודרניים כל רכב מסוגל לשנע את נוסעיו לנסיעות ארוכות, אך נשאלת השאלה כיצד הוא עושה זאת? אם ברצונכם לבצע נסיעות ארוכות שרובן בינעירוניות, לכו על רכב גדול ומרווח יותר. אלו רכבים נוחים יותר, בטוחים יותר ומרגישים נוח הרבה יותר בכבישים מהירים ובמהירות גבוהה. מצד שני, לא תירצו להידחק במכונית מנהלים בסמטאותיה הצרות של עיירה איטלקית, עבודה המתאימה יותר למכונית מיני. שיקול נוסף הוא עלות הדלק, כך שאם ישנה אפשרות למנוע דיזל, היא קרוב לוודאי תהיה עדיפה על פני מנוע בנזין בשקלול עלות הדלק בסוף המסע.

  1. באיזה רכב יהיה לך נוח?

זהו ממש לא זמן מתאים לנהיגה ראשונה על מיניוואן או תיבת הילוכים בלתי מוכרת. הכי פשוט יהיה לבחור את מה המוכר והטוב ביותר לך. כמו כן, העדיפו תיבה ידנית עקב מחיר וצריכת דלק, אך תיבה אוטומטית תהיה עדיפה במידה ואין ברשותך ניסיון נהיגה מספק על תיבה שכזו.

  1. איזה ציוד תצטרכו?

חשוב מאד להתאים את גודל הרכב, סוגו וציודו הנלווה לסוג הטיול. אם ישנו משקל רב או ציוד שיש להעביר, אל תוותרו על רכב גדול, חזק ומתאים למשימה. כמו כן, היעזרו עד כמה שאפשר בחברת ההשכרה ובציוד הנלווה שהיא מאפשרת להוסיף לרכב כמו מושבי בוסטר לילדים או מתקן לאופניים, אך שימו לב לעלויות של שירותים אלה והימנעו מלשלם מחירים מופרזים. לעיתים עדיף אפילו להביא בוסטר מתאים מהארץ.

  1. מהו התקציב?

לעיתים במהלך תכנון הטיול מתגלה שהסכום המתוכנן לנושא הרכב חורג בגודלו. ככל שתתכננו מראש את הדברים תהיה לכם האופציה להתאים את התקציב ואורך השכרת הרכב לתקציב הטיול. זכרו כי ישנם אתרים בהם רכב אינו מועיל לכם, כמו ערים גדולות סואנות וצפופות. אל תחזיקו את הרכב לשווא וחסכו כסף רב.

 

אם תענו על כל השאלות הללו ותבינו טוב יותר את הצורך שיש לכם ברכב, תוכלו למקסם את השימוש בו, לבחור את הרכב המתאים, לשלם עליו פחות וליהנות ממנו יותר. דאגו לבדוק את חוקי, סימוני ושלטי התנועה בארץ היעד כדי שלא ירדפו אחריכם עם קנסות עד הארץ כי לא הייתם מודעים לחוקי התנועה, אלו יכולים להגיע גם למאות שקלים. וכמובן, סעו בזהירות וחיזרו הביתה בשלום.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות