איך לתכנן מרכז לוגיסטי מתקדם?

איך לתכנן מרכז לוגיסטי מתקדם?

תכנון והקמת מרכז לוגיסטי מתקדם (מרלו"ג) דורש מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר וניסיון רב. יש לפנות לחברה מקצועית המתמחה בתכנון והקמת מרכזים ומחסנים לוגיסטיים כאשר יש חברות שמציעות מעבר לתכנון המרכז גם שירותי תפעול, וכך ניתן לקבל מענה מקצועי ומקיף מחברה אחת. כדאי לדעת כי יש בישראל דרישה הולכת וגוברת להקמת מתחמי מרלו"ג מתקדמים ברמות מורכבות שונות ולצרכים מגוונים כמו הקמת מרלו"ג בפארקים הצמודים לנמלי הים והאוויר וכן כמענה לצרכים המתקדמים של חברות מובילות בכל ענפי התעשייה והמסחר במשק הישראלי.

לב הפעילות העסקית

בעבר הסתפקו חברות מובילות במשק הישראלי בהקמת מחסנים לוגיסטיים גדולים, אך עם השנים הצרכים השתנו. כדי להתמודד כיום בהצלחה בתחרות הגואה בארץ ובשווקי חו"ל וכדי לייעל את העבודה בארגון יש לתכנן היטב את המרכז הלוגיסטי שמהווה את לב ליבה של הפעילות העסקית של חברות תעשייה יצרניות וכן של יבואנים גדולים או בינוניים. לא ניתן להסתפק במחסן פשוט אלא יש להתקדם עם הזמן ולתכנן מרכז חדשני שעונה במדויק על צרכי העסק תוך מבט לעתיד כך שהמרכז הלוגיסטי יספק מענה איכותי ומתקדם גם בעוד מספר שנים.

אפיון צרכי הלקוח

כדי לתכנן ולהקים מרלו"ג יש לאפיין את הלקוח ולהבין במדויק את צרכיו הייחודיים ואת דרישותיו הספציפיות. יש לתכנן את המבנה על ידי אדריכל מקצועי ומנוסה בתחום על בסיס נתונים של הלקוח. חשוב כי האדריכל יקבל את מלוא הפרטים והנתונים הנדרשים לתכנון מקצועי של המרכז כמו סוג המוצרים, מידות, מספר הלקוחות של החברה, מיקום לקוחות החברה ביחס למרכז, היקפי מכירות של העסק, כיצד המוצרים מגיעים למרכז (שינוע על ידי משאיות מהנמל, רכבת, דואר, חברות משולחים וכו') ויש לתכנן את אזורי הפריקה של הסחורות והמוצרים, אזור טעינה ייעודי, שטח אחסון, תנועה בתוך המרכז (מלגזות, עובדים, מנופים חשמליים, רכבים וכו'). בנוסף, חשוב לתכנן היטב את המשרדים הנדרשים לצוות התפעול ולמנהלי המרכז.

שיטת עבודה יעילה

בעת תכנון המרכז הלוגיסטי יש לקבוע כיצד תתבצע שיטת העבודה היעילה והבטוחה ביותר במקום. לכן, יש לתת דגש בעת התכנון האדריכלי על פרמטרים כמו אזורי פריקה וטעינה, פתרונות אחסון מתאימים לסוג המוצרים, תנועה בטוחה בתוך המרכז כדי לשמור על בטיחות העובדים ולהימנע מפגיעות גוף ומנזקי רכוש, תאורה מספקת בדגש על תאורה חסכונית, פתרונות מיזוג בהתאם לצרכי הלקוח ולפי סוג המוצרים שיש לאחסן במרכז ועוד.

כפי שניתן לראות, תכנון מרלו"ג מתקדם אינו משימה של מה בכך ולכן יש לפנות רק לחברה מקצועית ומנוסה בתחום. יש לזכור כי מטרת הקמת המרכז הלוגיסטי המתקדם נועדה לייעל ולשפר תהליכי עבודה בארגון ולהביא לחיסכון בעלויות התפעול. על האדריכלים וצוות התכנון להתחשב בגורמים נוספים וקריטיים כמו מסגרת תקציב, בטיחות בעבודה, יעילות אנרגטית ומענה מתקדם לצרכים עתידיים ככל שהעסק ימשיך להתרחב.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות