ביג דאטה כיצד מתמודדים עם הרבה מידע ומה אפשר לעשות איתו

אחד המונחים הפופולאריים ביותר כיום בעולם האינטרנט והטכנולוגיה, הוא ביג דאטה. מונח זה שגור בפי כל, הן בפי חוקרים באקדמיה, עיתונאים, אנשים שעוסקים בתחום ועוד. אך מה זה אומר ביג דאטה ומה אפשר לעשות איתו.

המונח ביג דאטה הוא די פשוט, אנחנו חיים בעידן בו ארגונים צוברים אינסוף מידע, הן מידע מקוון והן מידע ממערכות ותוכנות שונות איתן הם עובדים. כל המידע שהם מפיקים נכנס אל תוך מאגרים שונים של החברה ואז עולה תהייה, כיצד ניתן להשתמש בו בצורה חכמה, מה אפשר לעשות איתו ולא פחות חשוב כיצד ניתן לקטלג אותו כך שיהיה אפשר לעשות איתו משהו.

נתחיל מהסוף, בשביל שנוכל להשתמש במידע בצורה נכונה, יש ליצור מערכות שיקלטו אותו ויאפשרו לנו להגיע אליו בצורה פשוטה. מדובר במערכות שלוקחות את המידע ומסדרות אותו על פי סדר מסוים, מקטלגות אותו על פי סדר מסוים, לפי כמות, פורמט, איכות וכדומה. היכולת לסדר את המידע באמצעות חלוקה מסוימת, מאפשרת להגיע למידע בצורה קלה ופשוטה. מערכות של ביג דאטה מיועדות לנתונים שמגיעים בצורה מבוזרת ממקורות שונים ליצירת מערכת אחת שמכילה את כולם על פי פרמטרים דומים שמקלים על שליפת המידע מתוכן בצורה המהירה ביותר.

כיצד מתמודדים עם הרבה מידע

כל ארגון חייב לצבור מידע, זה יכול מידע ברמה החשובה ביותר ועד הרמה הכי פחות משמעותית. המידע שהארגון צובר עוזר לו ברבדים שונים, הן בשביל לתכנן מהלכים, לבצע פעולות שונות, ליצור דו"חות ולהפיק לקחים בהמשך.

בשביל להתמודד עם גודל המידע, יש לעבוד עם מערכת ביג דאטה שמאפשרת לאסוף את כל הנתונים הנ"ל, ולעשות איתם את הדברים שציינו. המערכת צריכה להיות מותאמת לצרכים של הארגון, כך שגם מבחינת התוכן המערכת תוכל להכיל את המידע וגם מחד, היא תאפשר לקטלג אותו בצורה מהירה ופשוטה מאידך, היא תוכל לשלוף אותו על פי הפרמטרים שנחוצים לארגון. מערכות ביג דאטה איכותיות הן כאלה שמאפשרות ליצור מודולים שמותאמים לצרכים של הארגון.

מה אפשר לעשות עם כל המידע

המידע שהארגון צובר, כאמור, יכול לשמש אותו לצרכים שונים. במובן מסוים, אפשר לחלק את השימוש במידע למספר נקודות. ניתן להשתמש במידע לצורך ניבוי וחיזוי, לצורך יצירת מודולים עסקיים שונים, בנייה של אסטרטגיה שיווקית, אימות אירועים, חישוב מבנים, זיהוי תבניות התנהגויות ועוד.

המידע שהארגון צובר יכול לשמש לצרכים רבים בהתאמה למחלקה שמשתמשת בו, ובהתאמה לכל הארגון. המידע גם יכול להיות סחיר במידת הצורך, וכן לשמש למחקרים עתידיים בנושאים מגוונים.

לסיכום, מערכות ביג דאטה הן מערכות הכרחיות לכל ארגון שצובר מידע מגוון ממקורות שונים, זו הסיבה שאנחנו יכולים למצוא ארגונים קטנים וגדולים משתמשים במערכות ביג דאטה לצרכים שלהם.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות