ביקורת מסעדות יכולה למוטט את העסק שלך?

שולחן במסעדה

אותה שאלה אפשר לשאול לגבי סרט, האם דברי המבקרים ירוקנו או ימלאו את האולם? ובכלל, אולי ביקורת רעה תגרום ליותר אנשים לבוא למסעדה כדי לברר בעצמם במה מדובר?

היום יש הרבה במה לביקורת והמלצות על מסעדות – עיתונאים, אתרי אינטרנט, תכניות טלוויזיה, בלוגים כמובן. השאלה האם הציבור קורא ולוקח ברצינות?

ליד הבית שלי פתחו פאב מאוד נחמד ואפילו כשר, לא נציין שמות, רק נגיד שהמקום רחוב הומה ברמת החייל. אני וחבריי אוהבים לשבת שם, להתענג על צ'יפס הבטטה שלהם ועל הלחמניות הנימוחות בהן מוגש מה שמזמינים. כתב  של אחת מתכניות הטלוויזיה ביקור במקום ועשה שפטים בצ'יפס הבטטה האהוב עלינו כל כך. על שאר המנות הוא ירד בציניות ובזלזול משווע. גם על השירות הוא התלונן למרות שמניסיוננו במקום השירות דיי מהיר ואדיב. כמעט נעלבנו בשם בעלי המקום.

למרבה השמחה המקום לא נפגע מהביקורת בצורה דרמטית. עדיין מלא עד אפס מקום בימי חמישי בערב ועדיין צריך להזמין מקום מספיק זמן לפני. מסקנה: הקהל לא לוקח ביקורות מסעדות יותר מדיי ברצינות כשהן מגיעות  מכתבי קולינריה למיניהם.

אבל מה לגבי בלוגרים ואנשים פשוטים שכותבים בדף הפייסבוק של המסעדה? אלו הם מבקרי הקולנוע האמיתיים בימינו. כל מסעדה שמכבדת את עצמה צריכה לתחזק דף פייסבוק עסקי, לצד אתר אינטרנט נחמד. זה עשוי להיות סיכון לכאורה לקבל ביקורת ישירה מלקוחות שכל אחד יכול לקרוא ולהגיב לה, אבל זה גם יכול להיות סיכוי לתקשורת ישירה עם הלקוח על גבי הדף בפרהסיה בכיכר העיר  והזדמנות להוכיח לקהל שיש מישהו בצד השני שמקשיב, שמפנים, שלוקח תשומת לבו ושרוצה באמת לשפר את השירות או את האוכל.

לגבי בלוגרים, כדאי להיות קצת חשדניים. פעמים רבות הם מוזמנים למסעדה על ידי משרדי יחסי ציבור שמפנקים אותם בתמורה לפרסום חיובי. לעתים הם אפילו משלמים להם על הביקורת החיובית. לא פעם קרה שהלכתי למסעדה בעקבות המלצה של בלוגר והתאכזבתי קשות. ביקורת מכורה היא לא דבר אתי במיוחד אבל  זה דבר שקיים ואין להתעלם ממנו.

יש היום הרבה דרכים לקרוא ביקורות על מסעדות. לא הזכרנו גם שיש אתרי הזמנת אוכל שבכל אחד מהם לקוחות יכולים להשאיר ביקורות וגם בגוגל תחת חיפוש בית העסק ניתן לדרג אותו ולהשאיר ביקורת. ביקורת אחת לא יכולה למוטט את העסק לחלוטין אבל הרבה ביקורות יכולות לפגוע בו, ולכן חשוב לטפל בכל לקוח שמתלונן באופן אישי ולהיות כל הזמן עם היד על המחבת ולקרוא מה כותבים על המסעדה ולהגיב בזמן ולעיני כל. מנגד, יש לפרגן לכל ביקורת חיובית שלקוח נותן ולכתוב לו תודה כי זה לא ברור בכלל מאליו שלקוח מרוצה. ותזכרו, הלקוח תמיד צריך להיות עד כמה שיותר מרוצה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות