גיטרה חשמלית, קלאסית ואחרות

צלילי גיטרה נשמעים בהרכבים מסוגים שונים ומגוונים בהתאם לסוגי הגיטרות הקיימים. הגיטרה יכולה ללוות כלי נגינה אחרים, להיות מלווה על ידם או לעמוד בפני עצמה. גם סוגי גיטרות שונים יכולים להוות להקה מגוונת.

סוגי הגיטרות

אם אתם מעוניינים להתחיל ללמוד לנגן בגיטרה, כדאי שתדעו מהם סוגי הגיטרות הקיימים:

  • גיטרה חשמלית
  • גיטרה אקוסטית
  • גיטרה קלאסית
  • גיטרה בס

כל גיטרה מפיקה את הצליל הייחודי לה ומתאימה בעיקר לסגנון מסוים, כאשר חלק מהקסם של הגיטרה הוא היכולת להתאים לסגנונות מוסיקה שונים גם אם הגיטרה מקושרת לנו בראש לסגנון אחר לחלוטין. לדוגמה – גיטרה חשמלית, המקושרת אצל רובנו לשלל סגנונות הרוק, יכולה להישמע מצוין בשיר בסגנון מזרחי וכדומה.

גיטרה חשמלית? קלאסית? אולי בס?

לכל גיטרה יש את התכונות הייחודיות שלה וגם את הציוד הנלווה שלה ולכן, גם התקציב צריך להיות חלק מהשיקול לבחירת הגיטרה הרצויה מלבד הצליל שהגיטרה המסוימת מסוגלת להפיק.

מבחינת הציוד הנלווה, אם ניקח את הגיטרה החשמלית כדוגמה, גיטרה זו חייבת מגבר להפקת הצליל המיוחד שלה, בעוד שגיטרה אקוסטית יכולה להישמע מצוין עם או בלי מגבר.

לפני שמתחילים לנגן

רגע לפני שמצטרפים ללהקה, חשוב בעיקר ללמוד איך לנגן! ישנם אנשים, אשר מצליחים ללמוד בעצמם את אמנות הנגינה על גיטרה, אך רוב האנשים זקוקים להדרכה מקצועית בכך ולשם כך נזקקים לעזרת מורה לגיטרה. גם את המורה לגיטרה חשוב לבחור בחוכמה! כמובן, המחיר מהווה שיקול בבחירת המורה, אך ישנם גורמים נוספים, בהם כדאי להתחשב:

  • מומחיות המורה – אם ברצונכם ללמוד לנגן על גיטרה חשמלית, עדיף שתפנו למורה שזוהי המומחיות שלו
  • מקום הלימודים – לכל אחד עדיפות שונה. ישנם תלמידים, אשר יעדיפו שהמורה יגיע אליהם ויש כאלו, שיעדיפו להגיע בעצמם אל המורה בעיקר משום שלעתים זה מתבטא במובן הכלכלי
  • ניסיון והמלצות – אם אתם מכירים תלמידים לנגינה על גיטרה, בעיקר אם הם לומדים לנגן על הגיטרה שאתם מעוניינים לנגן עליה גם, בקשו המלצות ובדקו גם לגבי שנות הניסיון של המורה בלימוד

כתיבת תגובה

תפריט נגישות