דיקור מי שפיר

במהלך ההיריון העובר שלך עובר תהליכי צמיחה והתפתחות בשלבים המוכרים למדע הרפואה. כל שלב התפתחותי מציג מדדים הניתנים לאבחון וזיהוי, וחלק מהאבחון הנ"ל נעשה בבדיקה הנקראת דיקור מי שפיר. מי השפיר מכילים בתוכם מידע חיוני רב לצורך מעקב אחר ההיריון בכדי לוודא כי הכול תקין.

לא רק זיהוי בעיות קיימות במידה וישנן, אלא אף מעבר לכך, בדיקת דיקור למי שפיר מאפשרת אנליזה עמוקה החושפת מראש פוטנציאל לבעיות עתידיות שאת חלקן ניתן למנוע עוד לפני שהן באות לידי ביטוי בעובר, ובכך לדאוג לבריאות העובר (והאם) כבר במהלך שלבי ההיריון הרבה לפני הלידה.

חשיבות דיקור מי שפיר

לצד בדיקות שונות, סקירת היסטוריה רפואית, סריקות אולטרא-סאונד וכיו"ב, בדיקת מי השפיר מאפשרת עוד עומק של התבוננות על בריאות העובר, ודרכה ניתן לזהות, לדוגמא:

  • הרכב כרומוזומי המין של העובר
  • איתור מוקדם של תסמונת דאון
  • איתור ושלילת תסמונות אחרות
  • זיהוי מחלות זיהומיות במי השפיר (לדוגמא CMV)

הבדיקה בעצם דוגמת את מי השפיר, אשר בתוכם נמצאים תאים של העובר. מים אלו מכילים תאי עור, תאים ממערכת העיכול והנשימה, וכמו כן בהמשך ההיריון מכילים מי השפיר את שתן העובר. כל אחד מתאים אלו וחומרים אלו מכילים מידע גנטי עשיר והמון אינפורמציה הנגישה בבדיקות שונות המתבצעות על מי השפיר שנלקחו בדיקור.

יש סכנה בדיקור מי שפיר?

לא יהיה זה הוגן לומר כי אין כל סכנה בבדיקה זו, אך בה בעת יש להבין כי דיקור למי השפיר הוא הליך פשוט המתבצע בכל העולם למיליוני נשים הרות בטכנולוגיה מתקדמת וטכניקות מודרניות. הסיכון הקיים בביצוע ההליך המקובל נע ביחס של 1:1300 דיקורים. סיכון קיים אך נמוך, בייחוד כאשר מבינים את עומק המידע הרפואי המגיע מבדיקה זו והיכולת לתמוך בהיריון ולמנוע בעיות קשות מאוד.

יותר מכך, שילוב טכנולוגי מתקדם מאפשר הורדת סיכון משמעותית לבדיקות אלו. כיום דיקור מי שפיר מתבצע תחת הדמיה של US (אולטרסאונד) ומאפשר לרופא לראות בזמן אמת את אזור הדיקור, וכמובן את העובר עצמו, וכך להוריד את הסיכון לעובר לכמעט אפס אחוז.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות