האם כל מזון איכותי לכלבים מתאים לרקסי?

רקסי, הכלב הדמיוני שהרגע המצאנו, הוא כלב זאב ששוקל 40 קילו, בן 8, ויש לו מלא תחביבים: ריצות באטרף אחרי ציפורים בפארק, שחייה בסגנון חופשי בחוף הכלבים, לעיסת נעליים ישנות (אבל רק ישנות, הוא בקטע של מחזור ואיכות הסביבה) והשבת כדור שנזרק לכל כיוון אפשרי.

קוקי, עוד כלבה דמיונית, היא פקינזית, שוקלת 6 קילו, בת חצי שנה, והתחביבים העיקריים שלה הם: שינה, ליטופים בבטן ועוד קצת שינה.
האם רקסי וקוקי יכולים לאכול אותו מזון – גם אם מוגש לקערה שלהם מזון איכותי לכלבים מן הסוג המשובח והיקר ביותר? לא. פשוט לא.

בענף האוכל לכלבים יש מבחר עצום של מותגים. אפילו המוכרים בחנויות מרגישים לפעמים קצת מבולבלים ומבלבלים גם את הלקוחות. המון אנשים באים ואומרים למוכר: "אני רוצה בשביל הכלב שלי את האוכל הטוב והאיכותי ביותר", אבל האמת היא שאין סוג ספציפי של אוכל שאפשר להצהיר כי הוא המומלץ והטעים ביותר עבור כל הכלבים כולם.

אז איך יודעים איזה מזון איכותי לכלבים

תחשבו עלינו, בני האדם – האם יש מזון כלשהו שהוא הטוב ביותר עבור כולנו? חוץ מההמלצה הגורפת לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום, כל אחד מאתנו מגיב אחרת לאותו סוג מזון. כמו כן, בהתייעצות עם דיאטנית יעלה כי לאדם א' מומלץ לאכול אותו בערב בעוד שלאדם ב' בצהריים, וגם הכמות הרצויה תהיה שונה. כלבים אינם שונים מאתנו בקטע הזה.

מזון איכותי לכלבים יספק לרקסי או לקוקי את מירב סגולותיו הבריאותיות רק אם הוא יתאים להם. כיצד עושים את ההתאמה בין סוג האוכל לבין הכלב? יש כמה קווים מנחים מרכזיים:

1. חמוד, בין כמה אתה?
קוקי שלנו היא גורה, רקסי הוא כלב בוגר ובעוד כמה שנים הוא יענה להגדרה של כלב מבוגר. בכל שלב בחיים יש לגופו של הכלב צרכים ייחודיים. גורים צריכים אוכל בעל חלבון רב ואיכותי (בעדיפות גבוהה מן החי) שיבנה את גופם – בחודשים הראשונים בחייו של כלב הוא מתפתח בקצב מטורף, ואילו לכלבים בוגרים מומלץ לתת מזון קל לעיכול ועשיר בסידן, כאשר מומלץ שבין המרכיבים המרכזיים יהיה חלבון מן החי בעל נעכלות גבוהה.

מזונות טייסט אוף דה ווילד לכלבים וחתולים

2. מותר לשאול כמה אתה שוקל?
נחזור שוב אלינו האנשים – נכון שאדם ששוקל 60 קילו ואדם ששוקל 90 קילו צריכים לאכול באופן שונה (לא נסתבך עם הוספת פרמטר הגובה)? כלבים אינם שונים מהבחינה הזאת. כלבים שמשקלם הוא עד 10 ק"ג לכל היותר עונים על ההגדרה של גזע קטן ומומלץ להם מזון בעל איזון נכון עם כמות בשר שלא תגרום להם להשמין או לפתח בעיות בריאותיות. כלבים גדולים, לעומת זאת, צריכים לקבל מנות מזון עשיר בחלבון (מן החי!) ובסידן.

3. כמה פעמים בשבוע אתה הולך לחדר כושר?
ספורטאי נמרץ לעומת מישהו שרובץ רוב הזמן על הספה זקוק לתכנית תזונתית שתואמת את המאמץ הגופני שהוא מבצע. גם לכלב צריך להתאים את המזון בהתאם למידת הפעלתנות שלו. כלב שמוציא המון אנרגיה צריך מזון שכולל חלבון איכותי (מן החי!) ופחמימות מורכבות. כלב שאינו פעיל במיוחד צריך מזון דל בשומן עם פחות בשר.

4. תאר לי תכונה שמייחדת אותך
נכון שלכל בן אדם יש מטבוליזם שונה? גם כלבים נבדלים אחד מן השני. יש כלבים שרגישים למזונות מסוימים, יש כלבים שניכרת אצלם נשירת שיער בעקבות אכילת מזון, ויש כלבים שאינם בקו הבריאות וזקוקים למזון רפואי. על כן, חשוב להיות כל הזמן עם עין פקוחה על הכלב וללמוד את התגובה שלו למזון שהוא מקבל.

הנה כמה עובדות שבטח לא ידעתם על מזון לכלבים וחיות אחרות

כתיבת תגובה

תפריט נגישות