האם מסחר באופציות בינאריות מתאים גם לטווח ארוך?

מוזר לחשוב בכפיפה אחת על אופציות בינאריות ועל טווח ארוך, שהרי כל סוחר מתחיל יודע שאופציות בינאריות הן בעלות אורך חיים שלרוב אינו עולה על כמה דקות. כך שלחשוב על מסחר באופציה בינארית כהשקעה לטווח אורך, עשוי להישמע קצת מופרך.

אבל למרבית הפלא, בניהול אסטרטגיית מסחר נכונה, אופציה בינארית משמשת כלי השקעה לא רע בכלל ואף מתגמל, גם לטווחי מסחר ארוכים.

האופציות הבינאריות מהוות בעצם סוג של השקעה בעלת אופי של 'הכל או כלום', ומכאן שמן: בינארי, כלומר לאופציה יש שני מצבי קיצון בעת פקיעתה: מצד אחד אחוזי תשואה גבוהים שעשויים להגיע עד ל- 80% רווח, למול הפסד של כמעט כל סכום ההשקעה מהצד השני.

ברוב המקרים שבהם סוחרים נכנסים לסחור באופציות בינאריות, הם עושים זאת מתוך כוונה להשיג אחוזי תשואה בתוך זמן קצר ובעיקר – רווחים גבוהים. את מרבית הסוחרים באופציות הבינאריות לא מעניינת תשואה של 5% או אפילו 10% על השקעתם, הם רוצים את ה- 80% ומהר.

אבל בשנים האחרונות הולך ומתפתח סוג מסחר נוסף בתחום הבינארי, השם דגש דווקא על השקעה במסחר באופציות בינאריות לטווח ארוך, כלומר לתקופות של כמה חודשים ואף יותר.

ראשית צריך להבין מדוע בכלל התפתח מסחר שכזה בשוק האופציות? ובכן, לשוק המסחר נכנסו בשנים האחרונות סוחרים חדשים, אלו הם רובוטי מסחר, או אלגוריתמים, שהן תוכנות מסחר שיודעות לבצע פעולות מסחר בחלקיקי שניה.

רובוטים אלה בעצם יכולתם לבצע בחלקיק שניה פעולות מסחר נטולות רגש ומותאמות לאסטרטגיה שקבע הסוחר או חברת המסחר, הורידו מאד את מרווח הטעויות, והעלו את סיכויי הרווח.

אבל סוחרים עדיין נזקקים לאפיק השקעה פחות דינמי ותזזיתי כמו המסחר לדקה או שתיים באמצעות הרובוט וכאן נכנסות האופציות הבינאריות לתמונה.

הרי אופציה בינארית, כמו כל אופציה, קשורה לנכס בסיס. אם בעל האופציה העריך שערך נכס הבסיס יעלה והוא רכש אופציית קול (CALL), אזי הוא ירוויח בעת עליית הערך ואם ערך נכס הבסיס ירד במועד פקיעת האופציה, הוא יפסיד.

כדי להגן על עצמם, החלו סוחרי אופציות לרכוש אופציות על נכסי בסיס  סולידיים יותר, מניות כבדות בעלות מחזורי מסחר גדולים למשל.

נכון שהמניות הכבדות גם זזות בכבדות ושעריהן לא מזנקים בעשרה אחוזים ביום, אבל סוחרים רבים שמכירים היטב את שוק ההון, מעדיפים לרכוש אופציה בינארית על מניה כבדה גם לטווח זמן של חודש ויותר, כי במניות הכבדות הסיכוי לפקיעת האופציה בתוך הכסף, גדול מאד ובצעד זה הם מקטינים את מרכיב אי הוודאות בעסקה שלהם.

ולמה הכוונה? אביא דוגמה דווקא מהבורסה בתל אביב. מניית טבע נחשבת למניה כבדה מאד. שער טבע לא מזנק או צונח באחוזים רבים ביום מסחר בודד, לעומת זאת מרבית משקיעי הבורסה יודעים די בבירור האם פניה של מניית טבע למעלה או למטה, לכן הסיכוי לייצר רווח ע"י קניית אופציה על טבע, גדול יותר.

מכאן נבין שבמקרה שטבע מפרסמת הודעה על כניסת תרופה לשוק, או רכישת חברת תרופות מתחרה, סביר מאוד שבחודשים הקרובים שער המניה יעלה ולכן קל יותר לסוחרי האופציות לסחור על טבע בטווח ארוך של חצי שנה או אפילו יותר. זאת בהשוואה לנכס בסיס כמו הקפה או החיטה, שעלולים להיפגע עקב שיטפונות, בצורת או שביתה בנמלים.

למידע נוסף – צפו בסרטון הסבר מאת iMarkets

לכן סוחרים יעדיפו את נכסי הבסיס התנודתיים יותר למסחר קצרצר, לאחר שזיהו תיקון שער מיידי או פער ארביטראז' שנסגר בתוך דקה שתיים. יחד עם זאת כדי לפזר את הסיכון סוחרים יעדיפו להגן על עצמם בעזרת אופציות בינאריות על נכס בסיס סולידי יותר לטווח ארוך.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות