מה כוללות הטבות תושב חוזר לישראל ולמי זה מגיע? 

אתם חוזרים לארץ אחרי שנים בחו"ל? שמעתם על הטבות שונות לתושב חוזר לישראל ואתם תוהים האם זה מגיע גם לכם? כדאי שתדעו: יש חוקים מאוד ברורים בנושא הזה. כלומר, קיימים תנאים שאתם חייבים לעמוד בהם כדי להבטיח שתיהנו גם אתם מאותן הטבות תושב חוזר לישראל ולכן חשוב וכדאי לברר הכול מראש. ניתן לראות שחלק מהתנאים מדברים על גילו של התושב החוזר, כלומר, התושב החוזר חייב להיות אזרח ישראלי בן 17 ומעלה ביום השיבה שלו לישראל. כמו כן, הוא גם חייב להיות תושב ישראלי בעבר והוא חייב להוכיח גם שהייה של לפחות שנתיים בחו"ל. 

איזה הטבות תושב חוזר לישראל יכול לקבל? 

מעבר לתנאים השונים והמגוונים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל הטבות שונות של תושב חוזר לישראל, כדאי לדעת שגם ההטבות עצמן מתייחסות לתחומים שונים של החיים. הטבות תושב חוזר לישראל כוללות בדרך כלל התייחסות לתחומים כמו: הקלות מס, קניה ומע"מ, ייבוא חפצים אישיים ועוד. יש אפשרות גם לייבא מכשירי חשמל שונים ועוד, כך שבהתאם לצרכים האישיים שלכם, כדאי יהיה לבדוק מה מגיע לכם ומה יכול להיות רלוונטי עבורכם. בסיכומו של דבר מדובר על סכומים לא מבוטלים של כסף, אך מה פתאום שתוותרו על הטבות תושב חוזר לישראל אם זה מגיע לכם? 

אל תנסו "לעבוד" על רשות המכס 

כמו ישראלים טובים, בוודאי תרצו לקבל את כל המידע אודות ההטבות שמגיעות לתושבים חוזרים לישראל ובהתאם לכך תנסו להתחכם קצת. עם זאת, כדאי שתדעו שזה לא לגמרי מומלץ, שכן רשויות המכס והמיסים עושות עבודתן בצורה נאמנה. אם, לדוגמה, תשלחו חפצי בית בחבילת דואר, זה ייחשב למשלוח האחד עליו אתם זכאים לפטור, כך שחשוב להיות עם היד על הדופק בעניין הזה. כדאי לדעת שיש היום מומחים שיוכלו לעזור לכם להבין מהן ההקלות וההטבות שמגיעות לכם ולפעול בהתאם להן. לכן, אם אתם יכולים לקבל עזרה גם בנושא החוקי של הדברים וגם בלוגיסטיקה של השילוח, לא כדאי לוותר על כך כי זה יהפוך את החזרה לארץ לקלה יותר. 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות