היתרונות של סולמות אלומיניום

היתרונות של סולמות אלומיניום

אלומיניום הוא חומר גלם נפוץ שיכול לשמש גם לטובת ייצור סולמות בגדלים שונים. מתלבטים בין סוגי סולמות ולא יודעים באיזה דגם לבחור? הנה היתרונות של אלומיניום

אלומיניום משמש לתעשיות רבות ולכן יש לו חשיבות כלכלית גבוהה. ההצלחה של אלומיניום בייצור חלונות, דלתות, ידיות וכדומה הפכה אותו לחומר מבוקש גם בייצור סולמות. בשנים האחרונות החלו סולמות כאלה להחליף את דגמי העץ המסורתיים, בעיקר כי יש להם מספר יתרונות בולטים:

א. עמידות בפני שיתוך – אפשר להשתמש באלומיניום גם בסביבה לחה או אפילו רטובה. הוא עמיד בפני שיתוך ואין חשש שהסולם יצבור קורוזיה כמו עם מתכות אחרות. מעבר כך, הסולם לא צובר פטריות ועובש כמו עם חומרי עץ.

ב. מידות מגוונות – אלומיניום הוא חומר שמעוצב ומתגבש בקלות. המשמעות היא שניתן לייצר בעזרתו דגמים שונים ומגוונים של סולמות. אפשר להזמין סולם בהתאמה אישית לצרכי הלקוח, או לבחור את הדגם מבין העיצובים הקיימים. הדבר החשוב הוא להבטיח התאמה אופטימאלית בין הסולם לבין אופי השימוש הצפוי.

ג. בטיחותסולמות אלומיניום מתאפיינים בבטיחות גבוהה. לאלומיניום טהור אמנם יש חוזק מתיחה נמוך יחסית, אך בייצור סולמות הוא משולב עם מתכות אחרות כמו נחושת, אבץ, מנזיום וצורן. כך מפגין אלומיניום תכונות שמתאימות לתפקיד שלו כסולם.

ד. משקל קל – אין ספק שהיתרון הכי גדול של אלומיניום הוא משקל נמוך. בעזרת המשקל הנמוך אפשר לנייד את הסולם ממקום למקום בלי להפעיל כוח פיזי. המשקל הנמוך בולט בעיקר בהשוואה לסולמות שמיוצרים מסוגים אחרים של מתכת. משקל קל אידיאלי לסולם ביתי והוא מסייע לתפעול השוטף של אולמות ייצור, מפעלים ועוד.

האם היתרונות באים על חשבון מחיר נמוך?

כל היתרונות של אלומיניום לא באים על חשבון מחיר אטרקטיבי שמגולם בסולם. המחיר הנמוך מסייע לאנשים פרטיים שרוצים לשדרג את ארגז הכלים הביתי עם סולם איכותי, אך הוא משמעותי גם עבור בעלי מלאכה ואנשי מקצוע. אפשר להשיג סולמות שמיוצרים מאלומיניום בגדלים שונים או כאמור להזמין אותם בהתאמה אישית. בסופו של דבר, המטרה היא לנצל מצד אחד את היתרונות של אלומיניום כחומר גלם לתעשייה, אך מצד שני לשמור על המאפיינים המקוריים של הסולם.

לקראת סיום כדאי להזכיר את המראה המבריק של אלומיניום. למרות שרק מעטים רוכשים סולם לפי המראה חיצוני ולא לפי המפרט הטכני, זהו בהחלט יתרון ראוי להערכה. הברק העמום של אלומיניום נוצר בעקבות שכבה דקה של אלומינה, חומר המופיע בחשיפה לאוויר. אותה אלומינה אחראית על המראה המיוחד של הסולם ועל הערך המוסף של אלומיניום.

לסיכום, לסולמות שמיוצרים מאלומיניום יש יתרונות ששווה להביא בחשבון. יתרונות אלו כוללים עמידות בפני שיתוך, מגוון רחב של מידות להתאמה אישית עבור צרכי הלקוח, בטיחות ומשקל נמוך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות