המדריך לפוליסת ביטוח רכב

מדינת ישראל מחייבת כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה לרכב ובמקביל יש אפשרות לרכוש ביטוחי רשות לרכב, כמו למשל ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. מאמר זה יספק לכם את המידע החשוב אודות ביטוחי רכבים.

ביטוח רכבים בישראל

במדינת ישראל מוצעים לבעלי הרכבים שלושה סוגים של ביטוחים לרכב:

  • ביטוח חובה לרכב- ביטוח חובה על פי חוק המכסה כל נזק גופני שנגרם לנהג הרכב, לנוסעים בו ולהולכי רגל. חובה להחזיק את תעודת הביטוח ברכב בעת נסיעה.
  • ביטוח מקיף- חתימה על ביטוח מקיף לרכב משמע חתימה על פוליסה שמכסה מיני נזקים שנגרמו לרכב שלכם וזאת בעקבות מעשי זדון, תאונת דרכים, גניבה, נזקי טבע ועוד. יש אפשרות לגרוע מהפוליסה ולהוסיף לה כיסויים ביטוחיים בהתאמה אישית לצרכיו של הלקוח.
  • צד ג'- ביטוח זה מכסה את כל הקשור לנזקים שנגרמו על ידי הרכב שלכם לרכב של אדם אחר ולרכוש צד ג'.

נכון להיום יש אפשרות לרכוש פוליסת רכב באמצעות אתר האינטרנט של אחת מחברות הביטוח, באמצעות מוקד טלפוני ישיר של החברות, או באמצעות סוכן ביטוח שמייצג את ביטוחי החברה. חובה לוודא שהחברה שמוכרת לכם את הביטוח יכולה להציג בפניכם רישיון עיסוק במכירת ביטוח בישראל.

רכישת פוליסה- בירורים מקדימים

תמיד יש לברר את הדברים הבאים טרם חתימה על ביטוח מקיף לרכב ו/או ביטוח צד שלישי:

  • תאונה- במקרה שאירעה תאונת דרכים ונגרם נזק לרכבכם בררו מי אחראי על עלות התיקונים, אילו סוגי תיקונים הפוליסה כוללת והאם מדובר על כיסוי מלא או שיש השתתפות עצמית. בנוסף, יש לברר האם במצב של טוטאל לוס החברה מספקת רכב חלופי או מהי הפרוצדורה במקרה כזה, האם הביטוח המקיף מכסה גם מצבים של תקלות ברכב לאחר תאונה או בעקבות תאונה.
  • גניבה- אם הרכב שלכם נגנב מי אחראי לפצות אתכם, מי אחראי על נזקים שנעשים בעקבות שימוש ברכב הגנוב, האם יש אמצעי מיגון מסוימים שיכולים לעזור לכם במקרה של גניבה ומהי הפרוצדורה אותה יש לעשות אל מול חברת הביטוח במקרה בו הרכב מוחזר אל הבעלים.
  • פגיעה- אם יש מצב בו פגעתם באדם, רכב או רכוש של אחרים או שחלליה נפגעו אנשים שנסעו אתכם ברכב, מיהם האחראים לכיסוי הנזקים.

כספים, רבותי, כספים

חשוב לדעת שרוב חברות הביטוח בישראל שמוכרות ביטוח מקיף, פועלות על פי מחירון קבוע וידוע מראש שמתעדכן מדי תקופה. כלומר, אם יש מצב בו אירע נזק לרכב שלכם, חברות הביטוח ישלמו בדרך כלל בהתאם לשוויו של הרכב. במקרה בו מדובר על נזקים שאירעו לצד שלישי, חברות הביטוח קובעות עם הלקוח מראש מה יהיה הסכום עבור כל אחד מהנזקים ורושמות זאת בצורה ברורה בפוליסה. במקרה בו מדובר על נזקים שאירעו לגוף חברת הביטוח חייבת לשלם עבור ההוצאות הרפואיות וכן על מצב של אובדן כושר עבודה בעקבות התאונה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות