המדריך לרכישת עדשות מגע

עדשות מגע הן הפתרון האולטימטיבי לתיקון בעיות ראייה עבור אלו שאינם מעוניינים להרכיב משקפי ראייה. ידוע כיום כי ברחבי העולם כמות האנשים המשתמשים בעדשות מגע עולה על 125 מיליון בני אדם.  תחום האופטיקה בכלל ותעשיית עדשות המגע בפרט, ידועים כתחומים הנמצאים במגמת התפתחות מתמדת ופתרונות תיקון ליקויי הראייה מתחדשים בקצב מסחרר.

יתרונות השימוש בעדשות המגע

לשימוש בעדשות מגע יתרונות רבים מעבר למראה האסתטי שלהן: הן יעילות יותר בכל הקשור לחדות הראייה, הן נוחות יותר לשימוש בעת פעילות ספורטיבית, הן שומרות על יציבות בתוך העין, אינן צוברות אדים ובמרבית המקרים, מחיר עלותן ואחזקתן זול מאשר מחירם של משקפי הראייה הסטנדרטיים. מבחר ומגוון עדשות המגע הקיים בשוק אשר מתחדש ללא הרף, מאפשר מציאת פתרון יעיל כמעט לכל אדם הסובל מליקוי ראייה כלשהו.

סוגי עדשות מגע

עדשות מגע ישמשו על פי רוב את בעליהן עבור שני צרכים שונים: עבור תיקון ליקוי ראייה או עבור צרכים קוסמטיים כאשר מרבית המשתמשים בעדשות מגע יעשו בהן שימוש לצורך תיקון ראייה. את עדשות המגע ניתן לחלק לשני סוגי עדשות – עדשות מגע רכות ועדשות מגע קשות. כמו כן, ניתן לסווגן על פי החלוקה לעדשות מגע קבועות ולעדשות מגע המוחלפות בתדירות גבוהה יחסית.

  • עדשות מגע רכות – עדשות מגע רכות נחשבות כנוחות מאוד להסתגלות עבור העין, דווקא משום היותן ספוגות בנוזלים. עדשות המגע הרכות נחשבות יקרות יותר לאחזקה וניתן לעשות בהן שימוש בתדירות תחלופה משתנה: ניתן למצוא עדשות חד פעמיות, יומיות, שבועיות, חודשיות ושנתיות כאשר העיקרון המנחה הוא שמירה על בריאות העין.
  • עדשות מגע קשות – עדשות קשות נחשבות לעדשות שאיכות הראייה שלהן גבוהה יותר, אולם, הסתגלות העין לעדשה אורכת זמן רב יותר, אם בכלל. עדשות מגע קשות ישמשו את בעליהן לתקופת זמן של עד שלוש שנים ולכן נחשבות כעדשות קבועות. עצם היותן עדשות קבועות תורם רבות לחיסכון בעלות השימוש והטיפול, עלות התחזוקה של עדשות קשות נמוכה באופן יחסי לעדשות המגע הרכות.

חשוב לזכור!

רכישת עדשות מגע הנעשית ללא המלצה או התאמה של אופטומטריסט מוסמך, עלולה לגרום לתופעות לוואי וסיבוכים שונים ומורכבים. ממש כפי שלא נוטלים תרופות ללא מרשם ופיקוח של רופא מומחה, כך מומלץ שלא לרכוש עדשות מגע ללא התייעצות מוקדמת. בכדי להבטיח את בריאות העין ונוחות השימוש, מוטב כי הרכישה הראשונית של עדשות המגע, תיעשה לאחר בדיקת מומחה בתחום והמלצתו המקצועית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות