הסיכונים בביצוע השתלת שיניים

הסיכונים בביצוע השתלת שיניים

השתלת שיניים היא יעילה ביותר, אך אינה חפה מסיכונים

בשנים האחרונות ניתן לראות שכמות האנשים המרכיבים שיניים תותבות יורדת בצורה משמעותית. זאת לא רק בגלל השיפור ברפואת השיניים, שגורם לאיבוד שיניים להיות נדיר יותר, אלא גם ובעיקר בזכות הטכניקה של השתלות שיניים. זוהי טכניקה ניתוחית בה מוכנסים שתלים דנטליים שמשמשים כשיניים ונראים ממש כמו שיניים אמיתיות. השיטה מבוססת על החדרת בורג טיטניום לתוך עצם הלסת, שמחליף את שורש השן שנעלם או נפגע. בתוך כמה חודשים העצם מקבעת לתוכה את הבורג בתהליך טבעי ואז ניתן להרכיב על גבי הבורג את השן המלאכותית. התוצאה בסוף היא חיוך יפה ומרשים שנראה אמיתי לחלוטין, ללא הצורך בהתעסקות בשיניים התותבות. השתלת שיניים נחשבת ליעילה מאוד, אך כמו כל תהליך כירורגי בו קודחים בעצם וחותכים רקמות בגוף, יש לה מספר סיכונים שחשוב לדעת אותם.

מהם הסיכונים העיקריים בהשתלות שיניים?

יש כמה סיכונים מרכזיים שמלווים תהליך של השתלת שיניים:

  • זיהומים באזור ההשתלה – כיוון שמדובר בתהליך בו חושפים את הרקמות שמתחת למקום השן, קיימת האפשרות של חשיפת האזור לחיידקים שנמצאים באוויר או על גבי המכשור הרפואי. אם חודר חיידק לאזור ההשתלה, עלול להיווצר זיהום שמתבטא באודם, נפיחות וכאבים. בדרך כלל כבר לפני ההשתלה מקבלים טיפול אנטיביוטי שמונע את הבעיה הזו ביעילות גבוהה, אך לעתים נדירות אפשר לקבל זיהום למרות האנטיביוטיקה. מה שחשוב לדעת בנושא, הוא שיש לבחור רק ברופא שיניים שמציע טיפול אנטיביוטי ושיש לקחת את התרופות על פי הוראותיו.
  • פגיעה עצבית – באזור הצמוד לעצם בה קודחים עובר עצב תת לסתי, שהוא חשוב מאוד לעצבוב אזור השיניים, השפתיים וחלל הפה. אם הרופא אינו מיומן מספיק, הוא עלול לקדוח עמוק מדי בעצם ולגרום לפגיעה בעצב. פגיעה כזו יכולה לגרום במקרה קל לנמלול באזור ובמקרים קשים לחוסר תחושה. פגיעה עצבית בעצב התת לסתי יכולה להיות הפיכה אך במצבים קשים היא עלולה להיות גם בלתי הפיכה.
  • כאבים באזור ההשתלה – כאב הוא דבר טבעי עבור רקמה שעוברת טראומה כלשהי, כמו קידוח או חיתוך, לכן כאב שנמשך כשבוע עד חודש לאחר ההשתלה ייחשב למצב טבעי ולא כסיבוך. עם זאת, כאבים שנמשכים זמן רב לאחר התקנת שתלים דנטליים ייחשבו כסיבוך. כדי להימנע מבעיה כזו, ישנה חשיבות לבחור ברופא מיומן שידאג לטיפול נכון ברקמת העצם והחניכיים הרגישה כל כך.

אפשר למזער את הסיכונים בצורה אפקטיבית

בחירה ברופא שיניים שמיומן בביצוע השתלת שיניים היא הדרך הטובה ביותר להימנעות מסיכונים הכרוכים בה. רופא מנוסה יודע כיצד לבצע את הפעולה ללא פגיעה בעצבים ותוך הימנעות באחוזים גבוהים מאוד מזיהומים. עוד דרך להימנע מהסיכונים ומהסיבוכים היא להקפיד על היגיינת שיניים טובה, דבר שכולל הן צחצוח שיניים כראוי והן הימנעות מעישון.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות