אילו פעולות חיוביות למען אוכלוסיות מוחלשות עושה הקרן החדשה לישראל?

אם יש משפט אחד עיקרי שניתן לכתוב על הקרן החדשה לישראל, הוא שזהו המוסד ללא כוונת רווח הדומיננטי ביותר שקיים כיום כאן, אשר באמת ובתמים פועל עבור כלל האוכלוסיה שחיה בארץ ללא שום אפלייה. הקרן לישראל החדשה היא המלכ"ר האמריקאי בן 40 השנים, אשר מאז ועד היום פועל למען הישראלים באשר הם, ללא שום הבדל בין דת, גזע ומין.

מהי הקרן החדשה לישראל ומהו עיקר הפעילות שלה?

הקרן הוקמה בשנת 1979 על ידי בני הזוג האמריקאים פרידמן שהיו מגייסי תרומות ידועים. המטרה העיקרית שלהם הייתה לגייס עוד ועוד תורמים ופילנתרופים אשר יסייעו להקמת הבסיס לפעילות למען אנשים בישראל. זהו מוסד שאין לו כוונת רווח – מלכ"ר אמריקאי שהרעיון העומד מאחוריו הוא לאפשר למגוון האוכלוסיות השונות שחיות בישראל, להתקיים בכבוד ולקדם את המטרות השונות שלהן.

הפעילות של הקרן החדשה לישראל היא בתמיכה כספית גדולה ונדיבה, עבור ארגונים שונים בישראל המקדמים אנשים שונים, המשתייכים לכל מיני קבוצות בתוך האוכלוסייה במדינה. ישנם כאלו אשר רואים בקרן הזו כקרן לישראל החדשה, ושמים את הדגש ההסברתי על כך שהפעילות של הקרן גורמת לחיים במדינה להיות טובים יותר, בעיקר עבור אוכלוסיות מוחלשות שונות.

דוגמאות לארגונים הפועלים בתמיכת הקרן

הרשימה של העמותות והארגונים השונים, המקבלים תמיכה כלכלית מן הקרן החדשה לישראל, ארוכה עד מאוד. אין ספק כי קצרה היריעה מלהכיל את שפע המיזמים החיוביים שהקרן תומכת בהם, לכן נציין חמישה דומיננטיים במיוחד מתוכם:

  1. ארגון "אחותי" התומך בנשים.
  2. "כנפיים של קרמבו" – תנועת ילדים ונוער שהוקמה עבור אנשים עם מוגבלות.
  3. "עדאלה" – עמותה המקדמת את זכויות הערבים בישראל.
  4. "מחסום ווטש" – תנועת נשים המתנגדת לחופש התנועה של הפלסטינים.
  5. "האגודה למען הלהט"ב בישראל" – המקדמת את הזכויות של הקהילה הגאה.

דוגמאות אלו ממחישות כיצד הקרן אינה עושה "איפה ואיפה" כלפי אוכלוסיות מסוימות בתוך המדינה והיא אכן פועלת לקידום מגוון רחב של קבוצות. ניתן להגיד בלב שלם כי התרומות שהקרן מגייסת, מסייעות ללא ספק לקידום זכויות וליצירת של ישראל חדשה בזכות הקרן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות