חמישה טיפים ליום עבודה יעיל יותר

השאיפה ליום עבודה מוצלח אינה שמורה רק למנהלים או לבעלי עסקים. אף אחד לא רוצה ללכת לעבודה ולהרגיש מבוזבז, מתוסכל או פשוט לא יעיל. אולם בעוד שרוב העובדים מגיעים אל סביבת עבודה מסוימת כאשר אין להם יכולת להשפיע עליה, הרי שלמנהל או לבעל העסק יש את הכוח לשנות מספר אלמנטים פשוטים עבור עובדיו, דבר שלא רק ינעים את יומם אלא אף יהפוך אותו ליעיל יותר ובסופו של דבר לרווחי יותר:

1. בוקר טוב עם חיוך

כל כך פשוט, ועם זאת עשוי להיות כל כך מסובך – פשוט להשאיר את כל הצרות וכל הדאגות מחוץ לדלת העסק עם כניסתכם בבוקר ולברך את העובדים ב"בוקר טוב" עם חיוך גדול ואמיתי שיגרום להם לגשת לעבודה עם מוטיבציה. יכול להיות שבהמשך היום תצטרכו לגעור במישהו או להתווכח עם מישהו אחר, אולם שמרו את הזעף לאחר כך, והתחילו את היום ברגל ימין.

2. משוב חיובי

אם מגיע – פרגנו במחמאה. הדבר ישפר לאין ערוך את שביעות רצון העובדים, שידעו שעבודתם הטובה מוערכת ועל כן ייטו לשפר אותה.
ואם לא מגיע? ובכן, גם אם צריך לגעור בעובד או להעמידו על טעות, הקפידו לשלב את המשוב השלילי עם משוב חיובי. לדוגמה: "העבודה שעשית בפרוייקט האחרון הייתה טובה מאוד, אבל האיחורים שלך חייבים להיפסק". המשוב החיובי יקל על העובד לקבל את השלילי הרבה יותר מאשר משוב שלילי בלבד.

3. מוסיקה

לא בכל בית עסק הדבר אפשרי, אך הוכח כי מוסיקת רקע בשעות העבודה יכולה לא רק להנעים את הזמן אלא להגדיל את פרודוקטיביות העובדים – ולראייה, על אף שלכאורה נדמה ששיחות מכירה טלפוניות אמורות להתבצע בסביבה שקטה ונטולת הפרעות, מתברר כי מוקדי המכירות הטלפוניים המוצלחים והרווחיים ביותר הם דווקא אלה שנשמעת בהם מוסיקה קצבית ורועשת…

4. ניקיון

סביבה מוזנחת ומלוכלכת עלולה להשפיע לרעה על מצב רוח העובדים, גם אם באופן לא מודע, ומכאן קצרה הדרך לירידה ביעילותם. לכן הקפידו על סביבת עבודה נקייה לאורך כל שעות היום, על מנת להשרות תחושה נעימה בחלל העבודה. לשם כך אין צורך להחזיק איש ניקיון מטעם החברה, אלא ניתן לשכור את שירותיה של חברת ניקיון משרדים מנוסה ומקצועית.

5. משמעת

אל תתנו לחיוך בבוקר ולשפע המשובים החיוביים להביא להתרופפות המשמעת. אם עובד מאחר, העירו לו. אם הוא מזניח את עבודתו, גערו בו. משמעת לא חייבת להיות נוקשה מדי, אולם העובדים חייבים להבין שהיא קיימת, שהיא חשובה לכם, ושהם לא יכולים לעשות את כל העולה על דעתם. אם תעשו זאת נכון, תקפידו על הערות ענייניות מלוות במשובים חיוביים, העובדים יפנימו שמדובר בעסק שהעובדים אמנם חשובים לו, אבל גם העבודה עצמה – ויבצעו אותה כהלכה.

בחסות הספקים: נותני שירות מומלצים למשרד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות