טוב לדעת – תרופות אקולוגיות מן הטבע

כולנו משתמשים בסוגים שונים ומשונים של תרופות, לפחות מפעם לפעם. בין אם מדובר בכדור פשוט נגד כאב ראש או הצטננות, ובין אם בתרופות ספציפיות יותר אותן רושם לנו הרופא עבור בעיה מסוימת, תרופות הן חלק בלתי נפרד מן החיים המודרניים.

בעוד נתברכנו לחיות בעידן בו הרפואה מספקת עבורנו תרופות למגוון עצום של מחלות ובעיות רפואיות, אנשים רבים מרגישים את הצורך לצמצם בנטילת תרופות כימיות. בעיקר בגילאים מתקדמים יחסית, אנשים רבים מגיעים למצב בו הם לוקחים תרופות על בסיס יום יומי, וגם בגילאים צעירים יותר אנשים רבים נוטים לפנות לטיפול תרופתי פעמים תכופות.

עבור מי שמרגיש רצון להפחית בנטילת תרופות כימיות נפוצות ומעוניין בתרופות מחומרים טבעיים יותר, קיים כיום מגוון רחב של תרופות אקולוגיות – תרופות העשויות על פי רוב מחומרים טבעיים בלבד, תמציות של צמחים שונים וכד'.

אם ממחזרים למה לא גם תרופות טבעיות – ללכת עם האקולוגיה

הטיעון הנפוץ והמתבקש לנטילת תרופות טבעיות, על פני תרופות כימיות או סינטטיות הוא ברור – הרצון להכניס לגוף כמה שיותר חומרים טבעיים במקום חומרים סינטטיים, אשר יוצרו באופן מלאכותי במעבדה על ידי בני אדם. אך קיים טיעון נוסף, לא פחות הגיוני, בו דוגלים לא מעט נשים וגברים – עשרות השנים האחרונות מתאפיינות במה שניתן לכנות "טרנד", למרות שאולי נכון יותר לכנות זאת "אידיאולוגיה" – אינספור אנשים מנסים לחיות בשלום עם הטבע והמערכת האקולוגית המכילה אותנו. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לכך היא כמובן דוגמת המחזור – אנחנו מנסים למחזר ולהשתמש שוב בכמה שיותר מן הפסולת שלנו, על מנת שלא לזהם ולכלות את משאבי הטבע באופן הרסני.

נטילת תרופות אקולוגיות וטבעיות מהווה פן נוסף של אותו טרנד – רצון לנסות ולחיות כמה שיותר בצורה טבעית, באמצעות חומרים טבעיים ולא מלאכותיים, בדיוק כמו הרצון ההגיוני לאכול כמה שיותר אוכל "טבעי", בניגוד למזון מעובד.

חנויות אקולוגיות לשפע מוצרים טבעיים

מכיוון שקיים כיום ביקוש רב למוצרים טבעיים (במיוחד בישראל, הידועה כמדינה בה רבים מן התושבים בעלי מודעות גבוהה לחשיבות של אורח חיים אקולוגי), ניתן למצוא כיום בארץ לא מעט "חנויות אקולוגיות".

מהי חנות אקולוגית? זוהי חנות בה ניתן למצוא מוצרים אקולוגיים מסוגים רבים ושונים. החל ממזון אורגני ומוצרי מזון מגוונים אשר הינם טבעיים ולא מעובדים, ועד לתוספי תזונה ותרופות מסוגים שונים. אם אתם מחפשים אחר תרופה טבעית ולא סינטטית עבור מגוון מחלות ובעיות רפואיות, אותה חנות אקולוגית תספק עבורכם מגוון עצום של תרופות ותמציות שונות. תחום זה, של תרופות טבעיות ותמציות צמחים שונות ומשונות התפתח מאוד בארץ בשנים האחרונות, ובאמצעות ידע רב אשר הגיע ממדינות שונות (ובעיקר ממדינות המזרח הרחוק), ניתן למצוא כיום מגוון עצום של תרופות טבעיות לטיפול בהרבה מאוד בעיות.

לסיכום, אורח חיים בריא, טבעי ואקולוגי הוא רק עניין של מודעות כיום. זה נכון גם לגבי תזונה וגם לגבי תרופות ותוספים שונים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות