טיפים בכתיבת סמינר

אם מוטל עליכם לכתוב עבודה סמינריונית, כל מה שאתם רואים לנגד עיניכם הוא בודאימסה ענקית של עבודה. פשוט קחו נשימה, קראו את ההוראות שלהלן ותראו שהדבר קל יותר ממה שאתם חושבים.

פרק הספרות

חפשו ב-Google או ב-Google Scholar וערכו רשימה של מאמרים או ספרים שעוסקים בנושא העבודה שלכם. לאחר מכן גשו לספריה וקחו את הספר הראשון ברשימה. אל תקראו את הספר לעומק, פשוט בדקו אם הוא אמנם מכסה את הנושא שלכם. לאחר מכן התבוננו בביבליוגרפיה שבסוף הספר ורשמו לפניכם את הספרים שלפי שמם יכולים לשרת את העבודה שלכם, או את הספרים שתוכלו למצוא בספרייה. אל תדאגו אם חלק מהספרים אינם זמינים. עברו שוב על הביבליוגרפיה של ספרים אלה ומצאו את אלה שמתאימים לכם. עשו זאת שלוש או ארבע פעמים ורשמו את הספרים ששמם עולה לעיתים קרובות. כעת יהיו בידיכם כעשרים ספרים. דפדפו בספרים אלה ומיינו את אלה שלא כל כך מכסים את הנושא שלכם. בסופו של דבר, יהיו בידיכם כעשרה ספרים. זוהי התחלה טובה. כל החיפוש הזה יימשך כשעתיים.

אם לצורך העבודה תצטרכו להשתמש בספרות שכתובה באנגלית או בשפה זרה אחרת, ואתם מתקשים בתרגום חומר זה, תוכלו להעביר את העבודה לאחד מאותם שירותי תרגום מקצועיים שיקלו עליכם את העבודה.

מבנה העבודה

לעבודות סמינריוניות יש בדרך כלל מבנה זהה: מבוא, מטרת המחקר, רקע תיאורטי, תיאור המחקר, מסקנות והמלצות.

קחו כל אחד מפרקים אלה והפכו אותם לתת-סעיפים. התקדמו עם מבנה משוער, שקרוב לודאי ישתנה בהמשך. הדבר החשוב הוא לשבור את כל העבודה לחלקים שיכללו כחצי עמוד עד עמוד. כעת יש לכם חללים שצריך להתחיל ולמלא. עכשיו תוכלו להתרכז בדבר אחד בכל פעם ולא תצטרכו למלא את הראש במחשבות על כל היקף העבודה.

הכתיבה בפועל

השאירו את המבוא לסוף כיוון שהוא אמור לסכם את כל העבודה. כתבו במבוא את מה שעשיתם בדרך שנותנת את הרושם שכתבתם את הדברים לפני שסיימתם בפועל את העבודה. אל תגידו מה אתם לא הולכים לבצע. זה יובהר בכל מקרה. רק במקרה שבו בכוונה לא טיפלתם בנושא שאתם מרגישים שהיה צריך להיות חלק מהעבודה, ציינו את הסיבה מדוע אינכם עושים זאת.

מטרת המחקר –חלק זה מכסה את מה שאתם רוצים לעשות בעבודה. טוב להתחיל במטרה כי זה לא משנה אם באמת תגשימו את המטרה שאתם שואפים להשיג. המטרה תהיה משהו כגון: "בעבודה זו ברצוני ל…".

רקע תיאורטי – הרקע התיאורטי הוא החלק הקשה. כאן עליכם להשתמש בספרות ולספר לקורא שאתם יודעים מה אמרו אחרים לפניכם בנושא העבודה שלכם.

תיאור המחקר – חלק זה הוא הדיון שמקשר בין הרקע התיאורטי לבין מטרת העבודה. אמנם זה דורש קצת עבודה, אבל בעצם בחלק זה אתם יותר חופשיים.

פרק המסקנות – חלק זה אומר את אותם דברים כמו המבוא, אבל בלשון עבר. בחלק זה גם תעשו גם רפלקציה על מה שהייתם יכולים להוכיח ומה לא.

זה בעצם הכול. אם תדבקו בכללים אלה, תוכלו לסיים את הסמינריון בתוך זמן קצר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות