טיפים חשובים לשמירה על השיניים

על מנת שלא תזדקקו ברבות הימים לטיפולי שיניים מורכבים, חשוב שתשמרו על היגיינה אוראלית נכונה שתסייע לכם לשמור על שיניים ופה בריאים.

לשם כך, קודם כל,הקפידו לצחצח שיניים פעמיים ביום במשך שתי דקות לפחות, במשחת שיניים שמכילה פלואוריד.שכבת פלאק הם שכבת החיידקים שיתלבשו על השיניים שלכם אם לא תצחצחו אותם כראוי והם אלה שיתרמו למחלת חניכיים, לריקבון שיניים ולעששת.

צחצוח שיניים מפסיק את צמיחתו של הפלאק. לא מדובר רק במריחת המשחה על שיניים אלא צריך להתרכז בכל הפינות הנסתרות בפה, כדי לוודא שתסירו כמה שיותר פלאק ושאריות מזון.

מתי צריך לצחצח שיניים?

צחצחו שיניים לפחות שתי דקות בבוקר לפני ארוחת בוקר, ובלילה לפני שאתם הולכים לישון. לעולם אל תצחצחו שיניים מיד אחרי הארוחה שכן תוכלו לגרום נזק לשיניים, במיוחד אם אכלתם פירות, או שתיתם משקאות תוססים, יין או כל מזון אחר שמכיל חומצה.

זאת משום שאמייל השן מתרכך על ידי החומצה והשן עלולה להישחק על ידי הצחצוח. במקום זאת, חכו שעה לאחר הארוחה לפני שתצחצחו את השיניים כדי לתת לרוק הזדמנות לנטרל את החומצה.

האם להשתמש במברשת שיניים חשמלית או ידנית?

זה לא משנה אם אתם משתמשים במברשת חשמלית או ידנית. שתיהן טובות באותה מידה, כל עוד אתם מצחצחים כראוי. בכל אופן, יש אנשים שמוצאים שקל להם יותר לנקות את השיניים בעזרת מברשת חשמלית.

באיזו מברשת שיניים להשתמש?

לרוב המבוגרים מתאימה מברשת שיניים עם ראש קטן וקומפקטי. זיפים רכים או בינוניים טובים לרוב האנשים. השתמשו במברשת חשמלית שהראש שלה מסתובב. במקרה של ספק התייעצו עם רופא השיניים שלכם.

באיזו משחת שיניים עדיף להשתמש?

חומרי הניקוי והחלקיקים שמכילה משחת השיניים מסייעים להסיר את רובד הפלאק מהשיניים שלכם, ושומרים על שיניים נקיות ובריאות.

רוב משחות השיניים מכילות גם פלואוריד שמסייע במניעת עששת. לכן, חשוב להשתמש במשחה עם ריכוז נכון של פלואוריד. בדקו את האריזה כדי לברר את כמותהפלואוריד שמכיל המותג.

זה בסדר גמור להשתמש במשחת השיניים המשפחתית לתינוקות ולילדים ואין צורך לרכוש משחת שיניים מיוחדת לילדים, בתנאי שהמשחה מכילה ריכוז נכון של פלואוריד.

כיצד לצחצח שיניים?

הניחו את ראש המברשת על השיניים ולאחר מכן הטו את הזיפים לזווית של 45 מעלות נגד קו החניכיים. הזיזו את מברשת השיניים בתנועות מעגליות קטנות מספר פעמים על כל משטחי השיניים, למעלה, למטה, מקדימה ומאחור.

בנוסף, אל תשכחו להשתמש בחוט דנטלי שמסייע להפחית את מחלת החניכיים וריח רע מהפה על ידי הסרת הפלאק שנוצר לאורך קו החניכיים.

אין להקטין ראש בשמירה על השיניים, אמנם היום יש טיפולים שיכולים מהפכניים כמו השתלות שיניים ביום אחד, אך קצת השקעה יומית מינימלית יכולה למנוע הסתבכויות עתידיות לכם ולבני משפחתכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות