טיפים והמלצות בבחירת עורך דין חדלות פירעון

יוסי היה איש עסקים שהקים לפני שנתיים את העסק שלו. היה לו חנות מתנות נפלאה באזור טוב אך לצערו הוא לא ידע איך לשווק את עצמו בצורה הטובה ביותר. לאורך השנתיים הללו הוא השקיע כסף רב בסחורות, שכירות, שיפוץ החנות, מדפים חדשים ועוד מגוון דברים שניסה לעשות כדי לשדרג את העסק והתצוגה של החנות. הוא אפילו השקיע בבניית אתר חנות אונליין למשלוחי מתנות עד דלת הבית. הבעיה היא שההכנסות לא היו מספיקות כדי לשלם את ההוצאות של העסק והוא הפסיד כסף בכל חודש, עד כדי כך שלאחר שנתיים נאלץ לסגור את החנות ולהכריז על פשיטת רגל. בדומה ליוסי יש אלפי בתי עסק הנסגרים בישראל מדי שנה ומגיעים למצב של חדלות פירעון. כדי לעבור את הליך פשיטת הרגל בצורה הטובה והמהירה ביותר חשוב לבחור בעורך דין מקצועי ומנוסה המתמחה בתחום.

מהו הליך חדלות פירעון?

הליך פשיטת רגל (או בשמו החדש הליך חדלות פירעון) הוא הליך שבו אדם פרטי או בעל עסק אינו יכול לעמוד בסך חובותיו ואלה גבוהים יותר מסך שווי הנכסים שלו. כאשר מגיעים למצב של קשיים כלכליים ולא עומדים בהחזרי החובות ובהוצאות החודשיות יש לבצע צעדים שונים על מנת למגר את הבעיה, לייצר רווחים מהעסק ולהפוך את המאזן השלילי לחיובי. במידה וזה לא מתאפשר או שסך החובות הוא פשוט גדול מדי ובעל העסק מרגיש שהוא מתגלגל למטה בכל חודש שעובר – צריך להכריז על פשיטת רגל. במהלך הליך פשיטת רגל (או חדלות פירעון כאמור) ימונה איש מקצוע מטעם בית המשפט שיהיה אחראי על הטיפול בתיק שלכם. במידה ולחייב יש נכסים ימונה גם כונס נכסים. הממונה על התיק יכריע לגבי תוכנית כלכלית שבה יוכל לעמוד החייב ולהחזיר את חובותיו לנושים השונים בסכום שיוכל לעמוד בו. החייב יקווה לקבל הפטר מיוחד מיתר החובות לאחר 4 שנים.

מדוע חשוב להיעזר בעו"ד מקצועי בתחום?

הליך חדלות פירעון הוא גם כך לא דבר פשוט מבחינה נפשית אך גם מבחינת ההליך הביורוקרטי עצמו וההתנהלות מול הגופים השונים זה לא הולך להיות פשוט. על כך חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון שישמור על הצד שלכם ויעזור לכם להשיג את ההסדרים הטובים ביותר שיאפשרו לכם להרוויח את חייכם מחדש.

טיפים לבחירת עורך דין חדלות פירעון:

  • ודאו במה מתמחה עורך הדין שאתם בוחנים. לא כל עורך דין מתמחה בכל סוג תיק ובכל תחום משפטי.
  • בררו את הניסיון והוותק של אותו אדם.
  • בדקו המלצות אונליין מלקוחות עבר של החברה אותה אתם בוחנים.
  • קבעו פגישה ללא התחייבות עם עורך הדין וספרו לו על המקרה שלכם והוא הוא בטוח שיוכל לעזור לכם.
  • אינטואיציה היא תמיד משהו שכדאי להקשיב לה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות