טיפים לבחירת מסלול לימודים אקדמי לתואר ראשון

לימודים אקדמיים הם חלק חשוב מאד בתכנון העתיד המקצועי שלנו. לא פחות חשובה היא הבחירה במסלול הלימודים הרצוי לנו. חשוב שבחירת המסלול תהיה מושכלת ובהתאם לפרמטרים רבים שיש לבחון אותם לפני הרישום ללימודים.

חזרה לספסל הלימודים

עבור רבים מאיתנו, זה אך ברור כי לאחר הצבא נתחיל ללמוד ולהבטיח לנו תואר אקדמי, כזה שיבטיח לנו השתלבות קלה יותר בשוק העבודה. לא פשוט לבחור מגמה או מסלול מתוך ההיצע הרב שמציעות האוניברסיטאות והמכללות השונות. להלן טיפים שייסעו לעשות מעט סדר במחשבות:

  1. יכולות- ראשית יש לבחון את המקצועות שיש לכם היכולת להתקבל אליהם בהסתמך על ציוני בחינת הבגרות שלכם וזיקתכם הטבעית למקצוע. למשל, אם חשבתם על לימודי תואר ראשון בחשבונאות, קחו בחשבון כי הדרישה היא לממוצע ציונים גבוה במקצועות הראליים וכי בהמשך יהיה עליכם לעבור בחינות נוספו של לשכת רואי החשבון בישראל, בהנחה והמגמה היא להפוך לרואי חשבון.
  2. תוכנית הלימודים-  האם תרצו לשלב שני מקצועות, למשל תואר ראשון בחשבונאות עם התמחות בכלכלה, או משפטים ומנהל עסקים? בדקו את האפשרויות שירחיבו את המגמות ותחומי הלימודים, כך שבעתיד יעמוד בפניכם היצע רחב יותר של עבודות.
  3. מועדי הלימודים- אם אתם צריכים גם לממן את הלימודים ולעבוד במקביל להם, בדקו באילו קורסים ומסלולים ניתן ללמוד גם בשעות אחר הצהריים והערב, כך ששגרת העבודה שלכם לא תופר. יכול להיות שמשך הלימודים יהיה ארוך יותר, אולם לפחות תשמרו על מקור הפרנסה שלכם.
  4. לקראת התואר השני- בדקו עם איזה מסלול לימודים תוכלו להמשיך היישר אל התואר השני, במידה ותרצו בכך. יש מגמות ומקצועות בתואר שני, שכדי להתקבל אליהם צריך שיהיה תואר ראשון רלוונטי, אחרת תצטרכו לקחת קורסי השלמה.

מחדדים את העפרונות

בחירת מסלול לימודים אקדמי לתואר ראשון צריכה גם להיות מבוססת על הנטייה האישית שלכם, תחומי העניין שלכם והחיבור שלכם לתחומים מסוימים. זאת כדי שלא תשתעממו במהלך הלימודים בתחומים שאתם לא מתחברים אליהם. יחד עם זאת, נסו לבדוק עם עצמכם אם התחומים שאתם מתחברים אליהם יכולים לספק עבודה בעתיד, ואולי ניתן לשלב כמה קורסים מעניינים יחד עם לימודים אקדמיים שיספקו לכם סיכוי טוב לעבודה משתלמת בעתיד. כמו כן, אם מה שמפריד ביניכם לבין הקבלה ללימודים הנכספים הם ציונים נמוכים, שווה לעתים להשקיע ולעשות מאמץ ולשפר אותם טרם הרישום ללימודים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות