טיפים לבניית טאבון

טיפים לבניית טאבון

כלי עבודה בסיסיים מאפשרים לנצל את היתרונות של אבן שמוט כדי לבנות טאבון בחצר או בגינה. אלו שלבי העבודה לצורך בנייה עצמית:

א. בניית בסיס – בשלב הראשון בונים את הבסיס מבטון, פלדה או חומר עמיד אחר. במידה ובוחרים בבטון, יש לחפור ולסמן את שטח היציקה התחתונה באמצעות לוחות עץ מפולסים וליצוק בטון בעובי 15 ס"מ. לאחר מכן בונים את החדרון במידת המשטח העליון ומייצרים תפסנות מסגרת לוחות עץ ליציקת תקרה. לבסוף יוצקים את הבטון בעובי 12 ס"מ ומבצעים ייבוש באשפרה למשך 48 שעות.

ב. הנחת בידוד ורצפה – בשלב השני מניחים בידוד תחת הרצפה למניעת בריחת חום ושמירה על איזון בחום בין הכיפה לרצפה. מניחים את הרצפה מאבן שמוט ומפלסים את האבנים. הרצפה צריכה להיות מוכנה יחד עם משטח הכניסה כדי להקל על הכנסת והוצאת המאפים.

ג. בניית כיפה – בשלב השלישי בונים את הכיפה ומרכיבים את החלקים המודולאריים. הכיפה היא לא רק בעלת ערך דקורטיבי, אלא גם אחראית על שמירת החום ופיזורו בתוך התנור. אחרי שבונים את הכיפה ניתן לדאוג לבידוד שלה. שמיכות בידוד בעובי של 5-10 ס"מ מתאימות לרוב דגמי התנורים.

ד. טיח חיצוני וגימור – בשלב האחרון מבצעים טיח חיצוני וגימור כדי להגן על התנור מפני נזקי מזג האוויר. בגימור איגלו אפשר להשתמש בטיח בטון רגיל המיושם על גבי רשת הלול, מחליקים אותו לרמה הרצויה ולאחר הייבוש צובעים את הטיח או מיישמים טיח צבעוני מינרלי.

טיפים לבחירת טאבון ואבן שמוט

כדאי מאוד לבחור תנור ואבן לפי אופי השימוש. יש להבחין בעיקר בין דגמים המיועדים לשימוש מסחרי או תעשייתי לבין דגמים לשימוש ביתי. רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע, לשאוב השראה מקטלוג דגמים ולשים לב למידות.

התנור משפר את איכות החיים ומציע מגוון רחב של יתרונות מעשיים. חשוב לבחור היטב את המיקום של התנור ולהציב את כללי הבטיחות בראש סדר העדיפויות. יש להרחיק עוברי אורח, חיות מחמד והתנור במהלך הפעלתו ולשלוט בטמפרטורת הבישול בעזרת טרמומטר אינפרא אדום או אמצעים אחרים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות