טיפים למיגון הבית מפני פריצה

כל אחד מאיתנו מכיר או שמע על מישהו שפרצו לו לבית. פריצות ושודים הפכו למכת מדינה של ממש, ובכל כמה דקות מתרחשת פריצה אי שם ברחבי הארץ. המודעות לכך שגם הבית שלנו מועד לפריצה צריכה לדחוף כל אחד ואחת לחשוב כיצד הוא או היא יכולים להגן טוב יותר על הבית, ולמרבה המזל יש לא מעט דברים שניתן לעשות מבלי להיכנס להוצאות גדולות או למאמצים מיוחדים. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בהגנה על הבית מפני הפריצה הבאה:

  •  אמצעי ההגנה הטוב ביותר שלכם הוא אתם – היו ערניים למה שקורה ברחוב, בשכונה ובסביבה הקרובה שלכם. שימו לב לאנשים שהולכים ברחוב ללא מטרה, יושבים במכוניות שחונות לאורך זמן, ובאופן כללי מתנהגים בצורה שצריכה לעורר חשד. רשמו בפניכם את לוחיות הרישוי של כל מכונית שמישהו יושב בה פרק זמן ארוך מן הסביר, ובמקרה הצורך – דווחו על כך למשטרה או למשמר האזרחי.
  • טוב שכן טוב מאח רחוק – מצאו את השכנים שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליהם, ובקשו מהם לבדוק את הדואר שלכם כשאתם יוצאים לחופשה או סתם נעדרים מהבית לכמה ימים. דואר שמצטבר בתיבה ופלאיירים ומגנטים על דלת הכניסה או המרבד מעידים על כך שבעלי הבית אינם, ומאותתים לפורצים שהשטח פנוי. בנוסף, שכנים שידעו שנסעתם לתקופה ארוכה יכולים להיות לשים לב גם לדברים שאפילו לא חשבתם עליהם.
  • נצלו את הטכנולוגיה לטובתכם – טיימרים לתאורה בבית, שעוני שבת להשקיה בחצר, מנוי של עיתון שניתן להעביר ליעד החופשה שלכם – כל אלה הם אמצעים טכנולוגיים שאם תשתמשו בהם נכון יקשו מאוד על הפורצים להבין מתי אתם נעדרים מהבית, ויגרמו להם לוותר על הבית שלכם ולעבור ליעד הפריצה הבא שלהם.
  • חברו הטוב ביותר של האדם – כלב, גם אם הוא קטן, חמוד, שרק נובח ולא נושך, הוא גורם הרתעה אדיר מפני פורצים, שלא מכירים אותו ואת יכולותיו (גם אם לפעמים מדובר בחוסר יכולותיו). השלט "זהירות כלב בחצר" יכול בקלות להרחיק פורצים מהבית שלכם, כמו גם קולות הנביחה שלו מעבר לדלת הכניסה.
  • איטום טוב יותר – חלונות שאינם אטומים או תריסים שלא ננעלים כמו שצריך הם "פרצה קוראת לגנב", פשוטו כמשמעו. בדקו היטב שכל הפתחים לדירה או לבית ממוגנים, ואל תתפשרו על דלתות שאינן מצוידות במנעולי רב בריח.
  • חנכו לזהירות גם את הדור הבא – אם יש לכם ילדים בבית, למדו אותם שאסור לפתוח את הדלת לזרים בשום אופן. הקפידו שהדלת תהיה נעולה תמיד, ותיפתח רק לאחר בדיקה בעינית. אם הילדים לא מספיק גבוהים עדיין, אפשר להציב שרפרף ליד הדלת, או פשוט להסביר להם שכל עוד אין אדם מבוגר בבית, הם אינם רשאים לפתוח את הדלת לאף אחד ובשום תואנה.
  • אמצעי מיגון מתקדמים – אם אתם בכל זאת רוצים להשקיע גם כספים במיגון הבית, אמצעי האבטחה העומדים לרשותכם הם רבים ומגוונים – מערכות אזעקה, חיישני תנועה, חיבור למוקד אבטחה ועוד. מומלץ להתייעץ עם מומחה אבטחה כדי להבין מה הם האמצעים המתאימים ביותר כדי להגן על ביתכם. הזמינו פורץ מנעולים מוסמך אשר יתקין עבורכם את המערכות ויוודא שהן יעשו עבורכם את העבודה.

 המאמר בחסות המרכז הישראלי למיגון – פורץ מנעולים ובעלי מקצוע בתחום המיגון

כתיבת תגובה

תפריט נגישות