טיפים למעבר לתזונה צמחית (טבעונית) טעימה

צמחונים או טבעונים חדשים? כך תעשו את זה נכון

להפסיק לצרוך מוצרים מהחי זו בחירה באורח חיים בריא, מוסרי וסביבתי יותר. לא משנה מאיזו סיבה אתם בוחרים בטבעונות – כדאי לעשות את זה נכון. זאת כדי להמשיך לאכול אוכל טעים, בריא ומגוון כמו שנהגנו לעשות קודם לכן – ואפילו יותר.

כמו כל שינוי, גם המעבר לטבעונות עלול להיראות קצת מפחיד בהתחלה. מה אני אשים בסנדוויץ'? האם נגזר עליי לאכול בצהריים רק תוספות, ולהתנזר מעוגות ועוגיות? אבל ברגע שנכיר באמת את אורח החיים החדש נבין שהכל הרבה יותר מבסדר. עד שלא תנפוש בסין אתה תמשיך להניח שהמטבח הסיני מתחיל ונגמר באורז,
עד שלא תבקר באיטליה תהיה בטוח לחלוטין שהאיטלקים אוכלים פיצה ופסטה כל היום, וסביר להניח שגם תיירים שמגיעים לישראל מופתעים כשהם רואים תפריט שבו כתוב לא רק חומוס ופלאפל. כך גם טבעונות – היא מגוונת ועשירה הרבה יותר ממה שנראה מבחוץ (וכמובן, גם בריאה וטעימה).

הנה מספר צעדים פשוטים שיעזרו לך במעבר לטבעונות:

צעד 1. מתחילים במה שמכירים
יש הרבה מאכלים טבעוניים שאתה כבר עכשיו אוכל! החל מחומוס, דרך פסטה, במעלה הפלאפל, במישור תפוחי האדמה ועד לסלט ירקות פשוט. כך שגם אם הטופו לא יצא טעים, תמיד יש במה להיאחז. נסו להרכיב רשימה של האוכל הטבעוני שאתם מכירים ואוהבים: קוסקוס ומרק ירקות, צ'יפס, ירקות מוקפצים עם אורז, פירות יבשים, פסטה ברוטב אדום, פתיתים… וכמובן- ירקות ופירות בריאים וטעימים.

מתכונים טבעוניים
מתכונים טבעוניים

 

צעד 2. אותו דבר – בגרסה טבעונית
יש הרבה מאכלים שאתם אוהבים, שמאוד בקלות יכולים להיות טבעוניים! מי אמר שבפלפל ממולא אורז חייב להיות בשר? שבסושי חייב להיות דג? שג'חנון חייב להכיל ביצה? שמרק בצל מוכרח להיות מוקרם בגבינה? שחייבים לשים גבינה על פיצה? אפשר להמשיך אבל הבנתם את הרעיון: פשוט לשנות מעט את המאכלים הרגילים, ככה שיתאימו לאורח החיים החדש שלכם.

צעד 3. גם לשניצל יש תחליף
ועכשיו, הרגע להבין שגם למאכלים כמו שניצל, המבורגר ושאוורמה יש תחליף! קיבלתם את ההחלטה לעבור לטבעונות ממש בזמן, השוק מלא בתחליפים מצוינים. במקום רק להסיר מוצרים מהתפריט – זה הזמן להוסיף!
במקום בשר –  סייטן או פתיתי סויה, במקום חמאה – לא רק מרגרינה אלא גם שמן קוקוס או שמנים צמחיים אחרים, במקום שמנת חלבית – שמנת צמחית או קרם קוקוס, במקום שוקולד חלבי – שוקולד מריר, במקום אבקת מרק עוף – אבקת מרק בטעם עוף. וזאת רק ההתחלה – סיבוב קצר בחנות הטבע הקרובה למקום מגוריכם יגלה לכם הרבה מוצרי סויה, נקניקים מהצומח, שאוורמה ושניצלים מסייטן, טופו מעושן, חלב סויה, חלב שקדים, חלב קוקוס, גלידות על בסיס סויה, המבורגרים מקינואה, עדשים ופטריות ועוד ועוד…

נסה לחשוב על מתכון שאתה אוהב במיוחד שמכיל מוצרים מהחי ותמצא לו תחליף, בעזרת האינטרנט, בהתייעצות עם מוכר בחנות הטבע הקרובה, או בהתייעצות עם טבעונים בפייסבוק (הם שם, והם ששים לעזור).

צעד 4. מתחילים ליהנות
עכשיו אחרי שהכרנו כבר כמה מתכונים שאנחנו גאים בהם ומרגישים בטוחים בנוגע למעבר, זה הזמן להכיר את המטבח הטבעוני באמת, ולהתחיל לבשל: עדשים, כוסמת, מש, במיה, טמפה, תרד, אצות ים, שיבולת שועל, דלעת, נבטים, גזר, קישואים, כרובית, פטריות, חסה, צנון, תמרים, ערמונים, פלפלים, קינואה, עגבניות, כרישה, אבוקדו, טחינה, בטטה, אפונה, שקדים, אגוזים… המגוון גדול, ואין גבול ליצירתיות.
חפש מתכונים באינטרנט, צא ליום כיף בשוק, ותתפנק במסעדות צמחוניות וטבעוניות. תיכנס לזה כל כולך.
ההתפריט שלך יהיה מגוון וטעים יותר משל רוב אוכלי הבשר שאתה מכיר, ואחרי שתתרגל גם לא תהיה צריך להתאמץ בשביל זה.

בהצלחה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות