טיפים לעיצוב חדרים לנערות

גיל ההתבגרות הוא גיל מרתק ומאתגר, בעיקר לנערות, ועל אחת כמה וכמה להוריהן. רוב הנערות דורשות פרטיות ואוטונומיה בגיל הזה, והורים רבים ניצבים בפני האתגר הגדול של עיצוב חדרים לנערות בצורה האופטימלית. הנה כמה טיפים שיסייעו בכך:

  • שאלו את פי הנערה. לנערות מתבגרות כבר יש טעם מובחן ודעות מגובשות, ולפעמים אף נחרצות. גם אם טעמה של הבת שלכם אינו תואם את שלכם, וגם אם אתם בטוחים שבעוד חצי שנה או שנתיים היא תסלוד מכל מה שיפה בעיניה עכשיו – זה לא משנה. אפשרו לה לבחור ולהכתיב את הטון. זו לא רק דרך לגיטימית לביטוי, אלא התנסות חשובה בגיבוש הטעם האישי שלה, בהגדרת האוטונומיה שלה ובשליטה במרחב האישי שלה.
  • פרטיות היא שם המשחק. האפשרות לפרטיות חשובה בכל גיל, אך היא חשובה כפליים בגיל ההתבגרות. למתבגרים יש צורך עז בפרטיות, וחשוב שהחדר עצמו יאפשר זאת, ויעניק תחושה של שליטה בפרטיות ושל לגיטימציה. אם יש אפשרות לבחור את החדר עצמו, בחרו יחד עם הנערה את החדר שיאפשר לה פרטיות מקסימלית (אם יש אפשרות לחדר שירותים ו/או רחצה פרטי – מה טוב). חשוב גם שתהיה לה אפשרות לסגור את הדלת ואף לנעול אותה.
  • אסתטיקה. כאשר ניגשים לעיצוב החלל, נסו לדמיין יחד את התוצאה הסופית, ולגבש קו אסתטי המקובל על כולכם. העיצוב והסגנון בדרך כלל חשובים במיוחד לנערות מתבגרות, שחדרן הוא מבצרן. במידת האפשר נסו לבחור יחד את הפריטים, העיצוב והצבעים. כך תוכלו להעיר הערות או להנחות במקומות שנראים לכם חשובים: לראות שהצבעים אינם כהים מדי, שסידור הרהיטים הוא פרקטי וכו'.
  • פינת אירוח. רוב הנערות עסוקות מאוד בפן החברתי של חייהן, ורבות מארחות חברים, חברות ובני זוג בחדרן, לעתים לשעות רבות ואף ליממות שלמות. לכן חשוב שתהיה בחדר פינה המאפשרת אירוח נעים – חלל שבו אפשר לרבוץ או לשבת וריהוט מתאים (ספות, פופים, שטיחים, כריות וכו'). במקרה שמדובר בחלל קטן יחסית, אפשר "להרוויח" מקום באמצעות העברה של חללי אחסון לגובה – למשל מדפים גבוהים – או באמצעות מיטה גבוהה, כמו חלק עליון של מיטת קומתיים.
  • פינת לימודים ועבודה. אמנם הפן החברתי חשוב, אך חשוב לא פחות שתהיה פינת לימודים ועבודה, שמאפשרת עבודה בתנאים נוחים ומעודדת למידה. שולחן מרווח וכיסא טוב הם המינימום, אך חשוב לדאוג גם לתאורה טובה, כולל אור טבעי (רצוי שפינת העבודה תשכון ליד חלון) ולמשטח עבודה גדול. בין אם מדובר בהכנת שיעורי בית ובין שהפינה משמשת למימוש תחביבים שונים – משטח עבודה מואר ומרווח הוא הכרחי.
  • שינה. אם החלל מאפשר זאת, רצוי לא להסתפק בפחות ממיטה וחצי. זאת מכיוון שהמיטה היא לעתים אחד ממקומות השהייה והרביצה השימושיים ביותר, וגם כדי לאפשר לינה של חברות בעת הצורך. מומלץ גם להקפיד על מזרן איכותי, אשר יתמוך היטב בגופה ובהתפתחותה של בתכם.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות