טיפים לפני החלטה על ניתוח אף

רבים מאיתנו לא מרוצים מגודל ומבנה האף שלנו, חוסר פרופורציה בין האף לפנים עלול לפגום במראה ולעיתים אף האף שבור או עקום ומקשה על נשימה תקינה. ניתן לעבור ניתוח אף מתום תקופת ההתבגרות כשבטוחים שהאף סיים את גדילתו (לרוב בגיל 16) ומדובר בניתוח פלסטי מבוקש מאוד ולרוב קל לביצוע בהשוואה לניתוחים פלסטיים אחרים. מרבית האנשים שבוחרים בניתוח אף מגיעים אליו במטרה לשנות את חזות האף לצורה אסתטית יותר וחלק מגיעים בשל סיבות רפואיות.
לפניכם מספר טיפים של גורמים שיש לבדוק לפני ההחלטה על ניתוח אף.

בשלות נפשית

היות ומרבית המטופלים הפונים לניתוח אף הינם צעירים בגילאי 16 ומעלה, חשוב לבדוק שההחלטה אינה מושפעת מגורמם סביבתיים ושהמטופל מגלה בגרות נפשית ביחס לניתוח ולא מדובר בהחלטה שמונעת משיקולים חיצוניים. חשוב שהמטופל יבין במה כרוך התהליך ושיהיה שלם עם ההחלטה לעבור ניתוח. כמובן שלניתוח אף יש השפעה גדולה על הדימוי העצמי של כל מטופל ומי שבחר בניתוח ושלם עם החלטתו, יוכל להרגיש עלייה בביטחון העצמי במידה והאף היה בן הגורמים שפגעו בדימויו הגופני.

בחירת המרכז הרפואי הנכון

חשוב לבחור מרכז רפואי אמין, ותיק ומנוסה המתמחה בניתוחים פלסטיים וביניהם ניתוח אף, ולבדוק כיצד יראה האף אחרי הניתוח, לקחת בחשבון עלויות, התאוששות, תופעות לוואי אפשריות ועוד. ניתן לבדוק האם יש עלויות מיוחדות לחברי קופות החולים השונות או הטבות שניתנות על ניתוח זה במטרה לחסוך בעלויות. כמובן שבגילאים צעירים יש לקבל אישור מההורים ולהגיע בליווי מבוגר. רופאים מומחים יוכלו לאבחן את הבעיה של האף אם מדובר בבעיה רפואית או "לעצב" אף מחמיא יותר למי שמעוניין להתאים את האף לפנים כך שיראה טבעי והרמוני כאחד. לרוב נעשית הדמיה חזותית של הפנים עם האף המבוקש, כך שהמטופל יכול לדעת מראש כיצד יראה האף לאחר הניתוח. מומלץ תמיד לשוחח עם מטופלים שעברו ניתוח אף כדי לקבל המלצות ולהבין לעומק את התהליך וגם לראות תוצאות אצל אנשים אחרים. זכרו שאין אף יפה יותר, לכל אחד מתאים אף אחר בהתאמה למבנה פניו ולכן אלמנט ההתאמה חשוב מאוד בהצלת הניתוח ורק רופאים מקצועיים בעלי ניסיון בניתוחי אף ידעו לעצב ולחטב את האף למימדים המחמיאים ביותר.

אחרי הניתוח ותופעות לוואי אפשריות

יש לדעת מראש מה הם הסיכונים, תופעות הלוואי ותהליך ההתאוששות מהניתוח. ביציאה מהניתוח האף מגובס למספר ימים ולאחר שההרדמה פגה, יש כאבים באף אך שניתן לטשטש באמצעות משככי כאבים. לרוב האף נפוח ויתכנו שטפי דם או חוסר תחושה באף, במצבים קיצוניים יותר יתכן דימום, זיהום או הפרעות בנשימה אך אלו נדירים יחסית. לאחר ניתוח אף חשוב מאוד לתת לאזור לנוח, לייצב היטב את הראש ולתת לזמן לעשות את שלו כי רק כעבור ימים ואף שבועות, כשהנפיחות מהאף יורדת והאף מקבל את הצורה הסופית, ניתן להבחין בתוצאה של אף אסתטי. בתקופת ההתאוששות רצוי להימנע מהרכבת משקפיים, פעילות ספורטיבית, להימנע מיציאה לשמש ולנוח ככל האפשר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות