טיפים לפני ניתוח אף

ניתוח אף הנו הניתוח הנפוץ ביותר מבין שלל הניתוחים הפלסטיים המוצעים לציבור. מבחינה רפואית, מדובר בניתוח לכל דבר, הכולל הרדמה מקומית או מלאה ופעולה כירורגית של רופא מומחה. מאחר וזהו ניתוח באחד האיברים הבולטים ביותר בגופנו, רצוי לבחור בקפידה את הרופא המנתח, להבין את פרטי התהליך ולהתכונן לימי ההחלמה המצפים לאחר הניתוח.

בחירת מנתח אף והיערכות לניתוח

בחירת מנתח לניתוח אף חשובה מאוד, מאחר ומוטב לבחור במנתח המנוסה והטוב ביותר, כך שהתוצאה תהיה מצוינת ולשביעות רצונכם. בשלב הראשון, מומלץ לפנות ולחפש המלצות בקרב מכרים, ולבדוק איתם האם היו מרוצים מן התהליך ומתוצאותיו. בחרו מנתח שאתם חשים בנוח איתו, ומעלה בכם תחושה של מקצועיות, נסיון ואמון. בפגישת הייעוץ הראשונית עם המנתח הנבחר, ודאו שאתם מבינים מה אתם צפויים לעבור, משתי בחינות: הגדרה של מטרת הניתוח והבנה של הפרוצדורה העומדת בפניכם. באשר למטרת הניתוח, כדאי לבחון יחד עם איש המקצוע מהן הציפיות שלכם, והאם ניתן למלאן בהתחשב בנתונים, כך שלא תצאו מאוכזבים או לא שלמים עם התוצאה. חלק מן הרופאים יכולים לאפשר לכם לצפות בתוצאות הצפויות במכשירי הדמיה ממוחשבים, מה שיכול לתת מושג ולהקל על ההחלטה. בהמשך, ולאחר שוידאתם שהמטרה שהצבתם הינה ברת השגה, דאגו לקבל את כל הפרטים המלאים בנוגע לתהליך: מהן ההכנות הנדרשות, איזו הרדמה נבחרה עבורכם ומה ההשלכות של הדבר, מהו המהלך הצפוי של הניתוח ומה צפוי לכם במהלך ההחלמה. כדאי שתבקשו לשמוע גם על סיכונים וכן על סיבוכים אפשריים, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש. זכרו לעדכן את הרופא הנבחר בכל פרט הנוגע להיסטוריה הרפואית שלכם – רגישות לתרופות או לחומרי הרדמה, בעיות רפואיות או ניתוחים קודמים, תרופות מרשם שאתם נוטלים באורח קבוע וכו'.

מהן העלויות הצפויות של ניתוח אף?

ניתוחי אף מבוצעים בארץ במרפאות ובמכונים רבים, ומספרם מגיע לכמה עשרות. בשנים האחרונות גם קופות החולים הגדולות מציעות למבוטחיהן טיפולים במכונים אסתטיים שבבעלותן. המימון של ניתוחי אף המבוצעים מסיבות רפואיות כדוגמת שבר באף, פגיעה בעצם האף כתוצאה מתאונת עבודה או תאונת דרכים, מעברים צרים וכיו"ב, מכוסה על ידי סל הבריאות הממלכתי. העלויות של ניתוחים למטרות אסתטיות הינן בין תשעת אלפים לשנים עשר אלף שקלים למנותחים במכונים פרטיים, ומעט פחות מכך למי שבוחרים לעבור את התהליך במכונים של קופות החולים ומחזיקים ביטוחים משלימים. חשוב לקחת בחשבון שבתהליך הבדיקה בודאי תגלו פערי מחירים משמעותיים בין מכון אחד למשנהו. במקרה של ניתוחי אף, המחיר עשוי להעיד על מידת ניסיונו ומקצועיותו של הרופא (ככל שהמחיר גבוה יותר, כך ככל הנראה מדובר על רופא מנוסה ומומחה יותר), ועל כן כדאי לבצע סקר שוק אישי ולבחור בהתאם לקריטריונים החשובים לכם. אל תתביישו לבקש לראות דוגמאות מצולמות של מנותחי עבר, לשאול על הניסיון ואף לבקש לשוחח עם לקוחות קודמים.

כיצד להיערך לימים שאחרי הניתוח?

תקופת ההחלמה שונה מאדם לאדם, מאחר והתהליך הניתוחי מותאם אישית למבנה האף ומביא בחשבון שיקולים בריאותיים כאלו ואחרים. בימים שלאחר ניתוח אף מורגשת בדרך כלל תחושת אי נוחות ולחץ באזור האף. כשבוע לאחר הניתוח מסירים את התחבושות העוטפות את האזור, ואז בדרך כלל מתגלה מראה פנים נפוח, ולעתים גם נדמה שהעור באזור הניתוח שינה את צבעו, בשל שטפי דם פנימיים. בימים אלו יש להגן על האף ועל הפנים בכלל, בכל דרך, ולהימנע מכל פעולה שעשויה לגרור כאב, לחץ ורגישות באף, ובכלל זה פעילות גופנית, רכיבה מהירה או מול הרוח ברכב, אופניים או אופנוע וכו'. במקרה של נזלת או צורך לקנח את האף, עדיף לשטוף את האזור בעדינות במעט מים או לנגבו באופן חלש ועדין.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות