כל מה שצריך לדעת על הדרכת הורים

גידול ילדים הוא תהליך מורכב עם אינספור אתגרים לאורך הדרך והסתמכות על "אינסטינקט הורי" לא תמיד מוכיחה את עצמה. יתכן שתזדקקו להכוונה מקצועית על מנת שיהיו לכם הכלים למסע הייחודי אליו יצאתם ברגע שנולדו ילדיכם במיוחד לאור האחריות הרבה שיש לכם כעת שאתם הורים.
הבשורות המעודדות הן שאתם לא לבד. הדרכת הורים יכולה לסייע לכם – יועצים ואנשי מקצוע שילוו אתכם בפתרון קונפליקטים במשפחה, חיזוק הקשר ומערכת היחסים עם ילדיכם, שיפור התקשורת והתמודדות עם משברים ואתגרים בגידול ילדים מהרגע שהם נולדים ואילך.
הדרכה כזו רלבנטית בכל שלב ובכל סיטואציה, בין אם התעורר צורך קונקרטי בעקבות קושי עם הילד, למשל, בשל מעבר דירה או הצטרפות אח למשפחה ובין אם פשוט ברצונכם לחזק את היסודות והמעורבות שלכם כהורים.

כיצד הדרכות הורים יכולה לסייע להורים?

הדרכת הורים יכולה לסייע להורים במגוון מישורים והיבטים: בשיחות שהם מקיימים עם הילדים, מה להגיד ומתי וכיצד לטפל ולעודד מוטיבציה, כיצד להשליט סדר בבית ולתחום גבולות, ללמד את הילד שליטה עצמית, הרגלים נכונים שיעזרו לו בהמשך.
ההדרכה מסייעת להורים גם למצוא את סגנון ההורות הנכון עבורם ולקבל תמיכה מאיש מקצועי לאורך הדרך במיוחד אם הם מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים והורים רבים שעברו הדרכה מסודרת דיווחו עד כמה ההכוונה והתמיכה סייעה להם בהגדלת הביטחון העצמי בהתנהלות מול ילדיהם. כמו כן, הדרכת הורים תפקידה לייצב גם את הסביבה המשפחתית בה גדל הילד כדי לגדל גם ילד עצמאי, בטוח בעצמו, שמח ומאושר והורים שמחים ומאושרים לא פחות.

איך מתנהלת ההדרכה?

ההדרכה זמינה במתכונות שונות, כך שאפשר לבחור את הקונספט והפורמט הנכון ביותר. הדרכת הורים פרטנית עם יועץ שמיועדת רק להורים עצמם, בין אם בזוג או יחידני וכן הדרכה קבוצתית במסגרת קבוצתית המונה הורים. כשיש גם הדרכות הורים ייעודיות כמו למשל, להורים למתבגרים, להורים גרושים, להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ועוד.
כמו כן, ניתן למצוא הדרכה פרונטאלית בבית שלכם או בקליניקה של היועץ או במתנ"ס או אפילו הדרכות הורים מקוונות, שכוללות גם שאלות בוואטס אפ וזמינות גבוהה מצד היועץ לאורך הדרך.

איך לבחור את המטפל הנכון בגישה המתאימה ביותר?

ישנם מטפלים רבים שמציעים הדרכת הורים בשיטות שונות. בדקו מהי השיטה המתאימה לכם ביותר או התבססו על חוות דעת והמלצות בנוגע לשיטה או למטפל ספציפי – למשל, שיטת אדלר, הגישה ההומניסטית וכדומה.

כדאי לקבל מידע על כל שיטה או כל גישת טיפול על מנת להבין מראש את עקרונות השיטה, במה היא דוגלת וכיצד היא באה לידי ביטוי, איך נתפס הילד לפי שיטה זו ומהן המטרות של שיטה זו – למשל, לתת להורים יותר כוח, סמכות ועוצמה או גיבוש סגנון הורי וכדומה.

שימו לב גם להסמכה של המטפל – האם הוא מאמן, פסיכותרפיסט, בוגר מכון מסוים ומה הרקע והידע ובעיקר הניסיון שהוא מביא עמו ואם מדובר בצורך ספציפי למשל התמודדות עם ילד בעל הפרעות קשב וריכוז, האם יש לו את הניסיון בהדרכת הורים לילדים בעלי ADD.
אם ברצונכם להגיע לטיפול פרונטאלי, רוב הסיכויים שתעדיפו לבחור מטפל התנהגותי בקרבת מקום סמוך למגוריכם. בדקו את זמינות המטפל, עלויות, שעות טיפול, משך כל טיפול.

בדקו אם ניתן להגיע לפגישת ייעוץ חד פעמית כדי להתרשם מתהליך ההדרכה ואז להחליט על מספר המפגשים או שמדובר בהתחייבות מראש לתהליך הכולל X מפגשים.
פנו להדרכת הורים כדי לקבל את המידע והכלים והחיזוקים הנדרשים במסע ההורי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות