כל מה שרציתם לדעת על התהליך של הסבת מפעילם לשימוש בגז טבעי

כל מה שרציתם לדעת על התהליך של הסבת מפעילם לשימוש בגז טבעי

גילויי מאגרי הגז הגדולים במיוחד הסמוכים לחופי ישראל, יצרו מציאות חדשה לגמרי בתעשייה הישראלית. כיום, מפעלים רבים שוקלים ברצינות לעבור את התהליכים של הסבה לגז טבעי, וחלק ניכר מהמפעלים כבר עשו זאת והמהלך הוכתר בהצלחה אדירה. חשוב לכם כמובן להבין, מה היתרונות של המעבר לגז טבעי, מה ההשלכות של ההסבה הזו ובעצם – להכיר לעומק את התהליך.

 

על היתרונות השונים של ההסבה וכלל התהליך

  • מהלך בטוח יותר – אין ספק כי בעזרת הסבה לגז טבעי, כל תהליכי העבודה במפעל שלכם יהיו בטיחותיים יותר. מבין חומרי הגלם השונים, הגז הטבעי נחשב לבטוח ביותר לשימוש. אם עד היום התרגלתם לעבוד עם חומרים כמו סולר למשל או בנזין – דעו לכם שהגז הטבעי הרבה יותר בטוח, פחות נפיץ וקל יותר לפקח עליו ועל תהליכי העבודה שלו, מאחר שמדובר על תשתיות גדולות עם גיבוי לאומי.
  • משתלם יותר – נכון להיום, המחירים של הגז הטבעי הם זולים יותר ממחירים של חומרי דלק אחרים, אבל יש כאן עוד היבט חשוב מאד. הממשלה מעוניינת לעודד כמה שיותר מפעלים לעבור תהליך של הסבה לגז טבעי, אך מודעת לכך שרבים חוששים מעלויות ההתקנה השונות, שהן באמת לא זולות ודרושות מערך לוגיסטי נרחב. על כן, משרד האנרגיה מחלק מענקים למפעלים שמוכנים לעשות את ההסבה – וככל שהמפעל גדול יותר כך גם המענק גדול יותר באופן יחסי. כך בעצם, יש לכם גם אינטרס כלכלי לטווח הקצר ולטווח הארוך לעבור לגז טבעי!
  • מי מבצעים את ההתקנה? – ברור שכדי לעבור הסבה לגז טבעי יש צורך באנשי מקצוע שיעשו זאת. יש כיום חברות בישראל אשר מתמקדות בכל התהליך – החל מתכנון של מערכת הגז, דרך ההתקנה שלה, ועד לטיפול בתקלות שוטפות. חשוב מאד לציין שעל המערכות שמותקנות במפעל יש גם אחריות לרוב לשנה לפחות, ויש גורמים שאפשר לדבר איתם במקרה שיש בעיה.

 

עוברים עכשיו לעולם הגז

אין ספק כי לגז הטבעי יתרונות רבים – הגיע הזמן שגם המפעל שלכם יכיר את היתרונות שלו, ותבצעו את ההסבה המיוחדת הזו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות