לחשב, לבחור, לעצב

 

 

אילו כולנו היינו פועלים ככה – בצורה מדויקת ועיקבית, יכול מאוד להיות שהיינו מגיעים "למחוז חפצנו" הרבה יותר מהר. אז למה אנו מתכוונים שאנו אומרים – לחשוב, לבחור ולעצב? והאם באמת אפשר בקלות יתרה כל כך, לכאורה, לעצב את הבית?
הממצאים לפניכם.

לחשב

מה הכוונה ב"לחשב"? אפשר בכלל לחשב אלמנטים מסוימים כשזה נוגע לתחום של עיצוב פנים וריהוט? ובכן, התשובה לכך היא ללא ספק כן ורצוי לציין שמומלץ מאוד לעשות זאת וכיצד עושים זאת אתם שואלים?
ובכן, הליך החישוב מתחלק לשני אופניים מרכזיים.
החלק הראשון, עניין התקציב – ראשית כל חשוב להחליט, פחות או יותר, מהו גובה התקציב שלכם על מנת שתוכלו לתכנן ביעילות את בחירת הריהוט, עיצוב הפנים וכל המשתמע מכך.
החלק השני שרצוי לציין הינו החלק העוסק בחישוב נכון של כל האלמנטים שבוחרים והתאמת לסגנון העיצוב. כלומר, אם אתם מעוניינים בעיצוב ברמה גבוהה הרי שמאוד מומלץ לשים דגש על הסגנון עצמו והתאמת הרהיטים לכך.

לבחור

לאחר שעשינו חישוב של התקציב והכיוון הכללי של סגנון העיצוב ובהתאם לכך סוגי הרהיטים שנבחר (הדבר מתבטא גם בסוגי חומרי הגלם עבור הרהיטים שהרי לכל סגנון עיצוב יש את חומרי הגלם שלו), הגיע הזמן לבחור.

אם אנו מעוניינים לעצב את הבית בעזרת בעל מקצוע, הרי שיש לבחור קודם כל מעצב פנים.
את ההישענות על הבחירה מומלץ מאוד לעשות על פי ותק וניסיון, בדיקה אודות תיק העבודות של מעצב הפנים ואם ניתן לקבל המלצות הרי שזה משובח.
במידה והעיצוב נעשה לבד יש להתחיל לחפש אחר הריהוט. מומלץ לקרוא ברשת האינטרנט אודות הסגנונות ומה כל סגנון חובה בתוכו. לדוגמא: סגנון מודרני דוגל במנימליזם ולכן הריהוט יהיה הרבה יותר פרקטי, בעל קווים גיאומטריים, עשויים מחומרים איכותיים ויקרים וכיוצא מכך.

בחירת הריהוט צריכה להישען הן על הסגנון וכמובן גם לפי גובה התקציב שנבחר.
אם הדבר מאפשר מומלץ מאוד לבחור באפשרות ריהוט בהתאמה אישית כך שניתן ליהנות מריהוט מאוד איכותי הנעשה מחומרי גלם שפחות נוטים להשתמש בו "בייצור ריהוט המוני" , עיצוב המתאים – ככפפה ליד- לחלל החדר ולבעיותיו הספציפיות, רהיט בעל פונקציונליות רבה וכן הלאה.
מומלץ מאוד לבדוק היטב מהי חברת הריהוט והאם סגנון העיצוב של רהיטיה תואמים את הסטנדרטיים שלכם.
להצצה אודות אפשרות של רהיטים מעוצבים למראה עשיר וייחודי בבית, ניתן להיכנס לקישור.

לעצב

כאן, למרות שכביכול מדובר בסוף התהליך דווקא מדובר על החלק הקשה ביותר.
לאחר שנבחרו הרהיטים צריך לחשוב היטב היכן שמים אותם – האם המיקום שלהם יוצר מצב בו החדר נראה קטן יותר? האם צבעי הקירות משתלבים? האם צריך להוסיף אקססוריז?

חשוב לזכור – לעיתים דווקא הפריטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל המשמעותי ביותר!
לדוגמא: חדר סטנדרטי עם ריהוט סטנדרטי אך עם זאת שילוב של קיר אחד צבוע בצבע ייחודי, שילוב של תמונות, מראות, מדפים, שלטים, מדבקות קיר וכיוצא מכך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות