למה פרילנסר צריך להיות מקצוען בראיון עבודה

אחרי שנים שהם שמעו מכל כיוון שצריך להיות קצת יותר נינוח בראיון עבודה, כמה פרילנסרים לקחו את העצה הזאת קצת יותר מידי רחוק. אמנם הכוונות היו טובות, אבל זה כמו שכולנו יודעים לא תמיד מתורגם לתוצאות הרצויות.


מצאת עבודה בה דרוש פרילנסר? הנה כמה דברים שפרילנסר לא צריך לעשות בראיון:

לחבק את המראיין – גם אם במקרה אתה מכיר את האדם שעורך את הראיון, עדיף לא לחבק אותו. תשמור על מקצועיות לאורך כל הראיון.

לדבר על התרופות שלך – מועמדים רבים סיפרו בתמימות למראיין שלהם של תרופות ומרשמים שלהם. למשל, על הכדור נוגד חרדה שהם לקחו לפני הראיון… במקום זה, תתמקד בלענות על השאלות ששאלו אותך ואל תשתף יותר מידי מידע אישי, בוודאי לא על התקופות שאתה אולי נוטל.

להתלונן על המעסיק שלך – גם אם אין לך שום דבר נחמד לומר על המעסיק הקודם שלך, זה עדיף אם תעמיד פנים שכן. תתמקד במה שהיה חיובי בעבודה הקודמת שלך ואיך אתה רוצה ללמוד יותר על העבודה בחברה אחרת.

לנדב מידע לא הכרחי – כשאנחנו לחוצים, אנחנו לפעמים נוטים להגיד דברים שאנחנו לא צריכים לשתף עם אחרים, כדי למלא את החלל בשיחה. תתמקד בלענות על השאלות שהמראיין שאל אותך, במקום לשתף דברים שאתה ממש לא רוצה לשתף.

ככל שתהיה בטוח יותר בעצמך, או לפחות תיראה כמי שיש לו ביטחון, כך תהיה אפקטיבי יותר בראיון. אם הגעת לשלב הראיון, כנראה שיש לך את הרזומה וקורות החיים הנכונים, עכשיו זה תלוי בך להציג את עצמך בצורה הטובה ביותר.

הקו המנחה עבורך זה להיות להיות מקצועי ומדויק עם המילים שאתה בוחר. וגם אתה לא יודע מה להגיד, עדיף לקחת רגע לחשוב על זה במקום לספר על הדודה מלי או על הנפיחות שלך בקרסול.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות