מכונות שטיפה בלחץ – כל הפרטים

במאמר זה נספק לכם מקבץ שאלות ותשובות אודות מכונות שטיפה בלחץ. כידוע, בשונה משטיפה רגילה, במכונה כמו מכונת שטיפה בלחץ, המים יוצאים אל עבר מושא השטיפה באמצעות זרנוק מצינור מתכת מיוחד שנקרא בשפה המקצועית "גֵרנִיק". השימוש במי סילון היוצאים מהגרניק אינו מתאים לכל משטח ובוודאי לא למשטחים עדינים כמו משטחים של חפצי אומנות שבירים מזכוכית או פסלי עץ עדינים. לעומת זאת, במשטחים קשים כמו מכוניות, ורצפות של בתים מדובר בשטיפה שחוסכת זמן רב ומבצעת עבודה ששום אמצעי ניקיון אחר לא היה מבצע. אם גם אתם מעוניינים לדעת הכל על מכונת שטיפה בלחץ, עיינו במאמר שלפניכם:

עובי הגרניק
הגרניק הוא צינור לחץ המים. צינור בעל עובי עבה מעיד בדרך כלל על סילון מים חזק וכביר אך זה לא הכרח המציאות תמיד. מנוע קטן, למשל, עלול לספק סילון איטי יותר מאשר מנוע גדול, ולכן עובי הגרניק מצביע על כמה קוב מים יוצא בו זמנית מן הצינור. צינור רחב יוציא מים רבים. בפסקה הבאה תלמד לבדוק עת עצמת המים היוצאים ממנו.

נפח המנוע
נתון זה יספק לך מידע על עוצמת המים היוצאת מן הגרניק. מכונה טובה היא כזו שתכיל גם גרניק עבה וגם נפח מנוע גדול, שכן גם בנפח נורא גדול, אך עם גרניק קטן, העוצמה תהיה עוצמה יחסית ולא עוצמה חזקה שיכולה להזיז ולעקור כתמי לכלוך דביקים וקשים. השילוב של נפח מנוע גדול ועובי גרניק גדול מספק את העוצמה האולטימטיבית של המים, ומדגים בצורה הטובה ביותר את אפקט צוואר הבקבוק שבמסגרתו הם יוצאים החוצה.

גודל המכשיר
במידה ומדובר בצרכים ביתיים או שטיפת מכוניות לפני הוואקס – יש צורך במכשיר קטן, בגודל טיפוסי של משאבת כדורי ספורט. לעומת זאת, בתעשיות השטיפה הגדולות: חברות הקבלן הגדולות לניקיון, וחברות קבלן המועסקות בקניונים – הבעלים של חברה מסוג כזה חייב לרכוש מכונה גדולה שיש בה קרבורטור גדול אשר יכול להניע את המים במכונה באופן מהיר ובעוצמה רבה.

יתרון ניקוי בלחץ מים
ניקוי בלחץ מים מסיר מהר לכלוכים בעיתיים, מטפל בכל בעיות הטחב והלכלוך הבלתי פתיר, ויוצר משטחים נקיים ויפים. ניקוי בלחץ מים הוא ניקוי שבמסגרתו המים פורצים החוצה בעוצמה רבה ולכן יש לדאוג לכיוון מדויק לפני שלוחצים על ההדק במכונה. הסילון הקשה עלול לגרום לפגיעות פיזיות בבני אדם ובחפצי אומנות עדינים, ולכן חשוב לכוון רק על המשטח הבעייתי שחייב בניקיון.

למי מיועדת מכונת שטיפה בלחץ?
לחברות ניקיון המעסיקות צוותי ניקיון רבים המנקים קניונים, משרדים ומבנים גדולים. כמו כן, משמשת המכונה גם את צוות פינוי הדירה אשר מפנים דירות אגרנים או דירות שעברו הזנחה לאחר שניתנו בירושה. בנוסף משמשות מכונות שטיפה בלחץ גם צוותים של ניקיון מכוניות בעזרת ווקס.

בטרם כניסת הרכב לווקס, אנשי צוות הניקיון משתמשים במכונה על מנת לנקות באופן בסיסי את החלונות והפחחות של הרכב. ניתן לקנות מכונת שטיפה בלחץ קטנה לשימוש ביתי אך הדבר ייעשה על אחריותו של הדייר ועליו לדעת כי חפצים עדינים ושבירים לא יישטפו במכונה זו ועלולים להיפגע אם ייעשה כן.

מה הוא המחיר של מכונת שטיפה בלחץ?
הדבר תלוי בסוג המכונה, בגודל המכונה, בעובי צינור הגרניק ובעצמת הסילון של המים הבוקעים מהגרניק. מוטב להסתכל באתרי אינטרנט רבים המשווקים מכונת שטיפה בלחץ ולבדוק טווחי מחירים. בעידן שיתוף המידע זו הדרך היעילה ביותר להשוות. תוכלו לדעת את שוויה של כל מכונה ומכונה בקלות לאחר הניסיון שתצברו בשימוש במכונת שטיפה בלחץ.

האם יש הבדל בין מכונת שטיפת בלחץ של חברת ניקיון לבין זו המשמשת צוות ניקוי רכבים?
כן. ההבדל מתבטא בגודל, ובכמויות המים. מכונת שטיפה בלחץ של חברות ניקיון היא מכונה ענקית המשמשת גם לניקוי בקיטור של מפגעי ניקיון רציניים. לעומת זאת, מכונת שטיפה בלחץ של צוות ניקיון רכבים היא מכונה קטנה שלחץ הצינור שלה מספיק לניקיון הרכב. מכונה זו תהיה חלשה מדי עבור צוותי ניקיון רציניים בתחום הבניין והמשרד, למשל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות